dinsdag 16 oktober 2018

Feel Free!

Feel free!




Pas had ik een demonstratie voor Colourstock bij Antoon de Jong in Tilburg en daar heb ik tijdens de demonstratie veel gelli-plate afdrukken gemaakt.
Heb er een uitgezocht om te verwerken tot een leuke Art Journal pagina.


De afdruk is gemaakt met de onderstaande kleurtjes en verschillende stempels. De kleurtjes zijn van Gelli Arts en wel:
Kiwi
Sunbeam
Tiger Lily
Snowbound
Mixed Berries.


Het A4 formaat verdeeld in twee stukjes die in mijn AJ passen.
Er ontstaat dan een mooi geheel.
De rechterpagina ga ik bewerken met een met copic markers 
ingekleurde stempel.




De meeste kleuren die ik gebruikt heb komen uit de basisset die speciaal gemaakt is voor beginners.
De kleurtjes zijn mooi op elkaar afgestemd zodat je direct kan starten.

Voor de huid heb ik E000 - E00 - E11 gebruikt.
Je kan op verschillende manieren de kleuren aanbrengen.
Ik vul met de lichte kleur E000 het oppervlak bijna helemaal in, ga dan de schaduwranden met de donkerste kleur E11 aanbrengen.
Een klein stukje overlappend breng ik de middelkleur E00 aan,
daarna vul ik het vlak verder in met E000.
Hierbij overlap ik ook een stukje van de vorige kleur.
Hierdoor ontstaat een mooi verloop van donker naar licht.
Je kunt altijd de laatste drie stappen herhalen tot het gewenste resultaat.







De afbeelding op mijn ondergrond gelegd en mijn kleur gekozen voor 
broek en topje. 
De groene kleuren die ik gebruikt heb zijn
YG03 - YG17 - YG67
Voor mij een favoriete combinatie, de kleuren lopen super in elkaar over.
Zoals je onderstaand ziet is mijn manier van opbouw hetzelfde als bij de huid.










Voor de oranje bloemen heb ik gebruikt:
Y17 - YR16 - YR07

Hierbij heb ik een andere opbouw gebruikt.
Gebruik ik meestal bij kleine oppervlakken.

Ik begin met de donkerste kleur aan de schaduwkant YR07
overlap een stukje met YR16 en vul het oppervlak verder op 
met de lichtste kleur Y17. 
Deze stappen herhaal ik nog een keer om een mooie diepe kleur te krijgen.
Het hart van de bloemen zijn gekleurd met E23.








De afbeelding plaats ik onder het kleuren regelmatig op de achtergrond
zodat je kunt kleuren naar wens en eventueel aanpassingen kan aanbrengen.


Voor de haren heb ik gekleurd met de kleuren E23 en E25 .



Op de achtergrond pagina heb ik stempels, whasi tape, 
zwarte en witte pennen, goudverf en scribble sticks gebruikt.


Als laatste nog wat zwarte spetters aangebracht.
Hiervoor gebruik ik de Molotow One4All acryl stift.




Het kleuren met Copic markers blijft voor mij nog oefenen,
wel heb ik er super veel plezier in.
Het beginnen met de speciaal samengestelde set is een aanrader
zeker als je met de Copic markers wil gaan starten.



Tot de volgende keer.

4 opmerkingen: