donderdag 8 november 2018

Art is Freedom

Hallo allemaal,

Hebben jullie dat nu ook? Dat je graag een mooie voor- en achterkant van je Art Journal wilt hebben?
Ik in ieder geval wel. En opeens zie ik dan iets op You Tube waardoor ik het weet.
Mijn zwarte omslag bewerken met de GelliPlate.


Wat heb je nodig:


- Je Art journal
- kleine Gelliplate triangle
- GelliArts Paint
- brayer
- Witte Molotow Acrylmarker
- liniaal en potlood 
- Een gel medium om een coating aan te brengen
- Een aantal masks/stencils naar keuze
- bubbeltjesplastic
- stempels naar keuze


Om te starten heb ik het midden van mijn kaft uitgerekend. Daar heb ik twee lijnen gezet. Hier maak je de eerste afdruk.


Leg je Gelliplate op een acrylblokje.
Zet twee puntjes verf op een papiertje en neem dat op met je brayer.
Rol dit over de Gelliplate. Leg daar een stencil over. Rol nog een paar keer, met weinig druk, over de Gelliplate. Haal het stencil eraf. Je maakt nu je eerste afdruk in het midden.
Zit er nog genoeg verf op je Gelliplate, dan kan je zelfs een tweede afdruk maken.


Wat ook heel leuk is om als je verf hebt gedaan op je Gelliplate, leg daar een stencil over met redelijk grote openingen. Pak dan bijv. bubbeltjesplastic en druk die af in de openingen van het stencil. Haal alles eraf en maak een afdruk.
Op je bubbeltjes plastic zit nu verf. Druk deze op een reeds gemaakte afdruk in een andere kleur voor extra accent.


Stempel de volgende afdruk tegen de andere aan. Niet nadenken gewoon doen. Wat kan er fout gaan.


Maak zo je voorkant af met diverse verschillende afdrukjes. Vergeet ook niet de kleine hoekjes te doen. Die kan je goed doen met de restjes verf van een eerdere afdruk.
Een ander idee is om een mooi motief met een stempel op je Gelliplate te maken, nadat deze bewerkt is met verf. 
Probeer ook met twee kleuren verf te werken.


Uiteindelijk ziet je voorkant er dan zo uit.


Neem nu je witte Molotow Acryl Marker en doodle naar wens.
Doe dat eventueel ook langs de rand.


De tekst vond ik toepasselijk voor mijn Art Journal en die heb ik met Gel Medium erop geplakt.


Om het geheel te beschermen tegen vocht en vlekken, heb ik het geheel een laagje gel medium aangebracht. Dit is een keuze. Je kunt hiervoor mat, glossy of  zoals ik glitter medium voor gebruiken.

Ik ben helemaal happy met mijn AJ.
Nu heb ik de Triangle gebruikt, maar dat kan uiteraard ook met een andere vorm.
Dat ga ik zeker nog proberen. 



1 opmerking:

  1. Wat ziet dit er gaaf uit....dank je wel voor de duidelijke uitleg!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen