woensdag 28 november 2018

Tutorial: Copic Markers meets a flat iron...


Goedemorgen allemaal,

November is bijna voorbij en dan kunnen we bijna met een drukke feestmaand beginnen. De maand december is ook meteen de hekkensluiter van 2019, de tijd vliegt...

Ik ging deze keer aan de slag met Copic Markers, de airbrush, stempels, Versamark inkt, embossing poeder en... Een strijkijzer!!!



De stempel is een achtergrondstempel van Chocolate Baroque. 
Die stempel ik met Versamark inkt op Perfect Colouring Paper en strooi daar witte embossingpoeder op. Ik koos wit, maar transparante zou ook goed kunnen. Nog even de heatgun erop en dan ben ik klaar om te beginnen.


Met de kleur BG15 begin ik hier en daar wat kleur aan te brengen met de airbrush.

Bezit je geen airbrush dan zou je het ook gewoon het papier kunnen inkleuren.
Zorg er dan wel voor dat je embossing poeder allemaal goed gesmolten en afgekoeld is, anders gaan je punten kapot.


Daarna pak ik de B24. En ga weer her en der wat kleur aanbrengen en laat de kleuren voorzichtig in elkaar overlopen. 

Het papier is breder dan de stempel. Dit deed ik om het zo makkelijker vast te kunnen houden terwijl ik bezig was met de heatgun en ik mijn vingers niet zou verbranden:-) De stroken aan de zijkant snijd ik er dus later af.


Nu is de BG49 aan de beurt.


En tot slot de B69. Nu is alles bedekt met een mooie laag inkt en lijkt het een beetje op bewerkt papier. Je kunt het zo ook al heel mooi gebruiken, maar dat was niet mijn bedoeling:-)


Nu komt de strijkijzer er aan te pas...

Je legt je afdrukje tussen een vel printpapier in en met de hete strijkijzer haal je de embossingpoeder weer weg... Ik kwam er achter dat als je het te heet doet, de embosingpoeder wegloopt en het mislukt.
Een kwestie van uitproberen...

Werk snel, anders kleeft je printpapiertje vast aan je afdrukje. Geen ramp, dan verwarm je het gewoon opnieuw! Ik heb deze stap twee keer gedaan zodat ook echt alle embossingpoeder weg is.


Wat je overhoudt is een 'negatief' van je stempel, maar wel een mooi negatief.


Al werkende kwam ik er achter dat soms het velletje waar je afdrukje tussen ligt ook erg mooi lukt en die kun je dan ook weer gebruiken. 
De inkt van de Copic Markers, die op de embossingpoeder laag lag, is door het opnieuw verhitten van de poeder, daarin getrokken. 


Als je geen achtergrondstempels hebt, dan maak je gewoon je eigen achtergrond. Ik gebruikte een mooie bloemen stempel uit de serie Art By Marlene van Studio Light.

 Deze keer pakte ik slechts twee kleuren Copic Markers, de YG07 en de YG67.

Weer tussen een vel printpapier leggen en met de strijkijzer de embossingpoeder verwijderen en tada... Een prachtig resultaat!


Ik had smaak te pakken en ben nog even doorgegaan...  


Voor kerst kan het traditionele rood en groen natuurlijk niet ontbreken. De R14, R59, YG07 en YG67.


En bij deze gebruikte ik nog een keer dezelfde nummers als bij het eerste voorbeeldje.

Ik heb er een leuke serie kaarten van gemaakt. Drie gewone en drie kerstkaarten.







Ik hoop dat jullie het een leuke blogpost vinden en als er vragen zijn stel ze gerust.

Dan wens ik jullie voor nu allemaal een hele fijne woensdag toe en graag tot de volgende keer!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten