donderdag 7 maart 2019

Be Positive, Create

Hallo allemaal,

Afgelopen weekend gaf ik een demonstratie met oa de GelliArt Paint.
Daar kreeg ik best veel vragen over hoe ik dit nu aanpakte.
Ik ga jullie dus vandaag proberen uit te leggen, hoe ik nu zo'n pagina in mijn Art Journal opbouw.


Ik heb gewerkt op het Paint on Multitechnique papier. Dat is heel geschikt om met acryl verf op te werken en het heeft een goede dikte.

Daarbij gebruikt ik kwasten in verschillende diktes.


Om te beginnen breng ik met een kwast, in verschillende banen, de verf aan.
Probeer een klein stukje overlap, maar niet helemaal. Je wilt ook zeker de orginele kleur blijven zien.
Als de onderlaag droog is, kun je met een kwast of met je vinger de cirkels verven.
Ik heb dat op een aantal plaatsen gedaan.
Nu kan je de bloemen gaan verven. Je begint met het bloemhart. In dit geval heb ik eerst alle bloemharten geverfd met een klein kwastje. Zo kan je zien hoe groot de bloemblaadjes moeten gaan worden.
De bloembladeren heb ik ook uit de losse hand geverfd. Je kiest een lichte kleur uit de achtergrond of wit, op met een kwastje en begint bij het bloemhart en maakt dan met de verf een bloemblad. Het middengedeelte van het blad verf je ook.
Als alle blaadjes geverfd zijn, neem je een donkerder kleur verf en maak je wat schaduw in het blad.
Laat de bloemen drogen. Of gebruik een heattool.
Trek met een zwarte Molotow One4All marker de lijnen van de bloem.



Nu kan je verder gaan stempelen. Ik heb stempels op de achtergrond gezet en de ruitjes gemaakt met een stencil. Accenten aangebracht met mijn Derwent Inktense kleurpotloden.
Met Graphik  Liners de stelen ingekleurd en de letters van de tekst.
Maak het geheel af met accenten zwart en wit. Gebruik hiervoor de Molotow One4All markers.
Naar wens kan je er ook nog wat bij tekenen. (zie bijv de hartjes)


Dit is mijn eindresultaat geworden. Probeer het eens uit.Het kan eigenlijk niet fout gaan.
Alles kan en mag. En je weet eigenlijk ook niet precies wat het gaat worden.
Gaandeweg krijgt het vorm en word je door je eigen creativiteit gestuurd.
Denk niet te snel het wordt niets, vandaar mijn opmerking:
Be Positive, Create.


3 opmerkingen: