zondag 26 april 2020

Flowers are like friends

hallo beste kleurvrienden,
voor vandaag heb ik wederom een leuke afbeelding van Sybile Art gebruikt. Ik heb haar ingekleurd met Copic Markers en op een leuke achtergrond geplakt.


Ik begin altijd met de huidskleur, dat vind ik zelf het gemakkelijkst. Als eerste breng ik een laagje E50 aan. 

Vervolgens breng ik dan de schaduw aan met BV00.

Breng op de BV00 de E00 aan, hierdoor ontstaat er een warme huidskleur. Blend de laagjes samen met de E000.

Bij het kleuren van de haren, begin ik met de donkerste tint, in dit geval de E09.

Daarna werk ik de E09 uit met de YR09.

Laat de haarkleur verder verlopen met de YR04. Doordat de donkere kleuren door het blenden soms wat fletser worden, breng ik daarna de E09 en YR09 nogmaals aan. 

Voor het pakje begin ik ook weer met de donkerste kleur. De B06.

Laat met behulp van de B04 de B06 verlopen. 

Gebruik daarna de B02 als lichtste kleur en laat de kleuren mooi verlopen. 


De bloemen worden beetje paarsig roze. Ik begin met de kleur RV63.

Daarna breng ik de schaduwkleur aan, de RV69. 


Blend de kleurtjes samen met de RV65 en de RV63.

Voor het hart van de bloem gebruik ik de YR14 en Y15. 

Blend dit uit met de Y17.
Omdat ik het gezicht nog wat flets vind, voeg ik nog wat R21 en RV63 toe. 

Als laatste zijn de bladeren en de vleugels aan de beurt.
De eerste laag van de bladeren is YG11. 

Voor de vleugels gebruik ik YG11 en B00.

Daarna breng ik de YG17 en de YG13 aan. 

Blend verder uit met YG11.

Als laatste breng ik nog wat geel aan op de bladeren, hiervoor gebruik ik de Y13. 


Ik knip het plaatje uit en plak het op een leuke achtergrond die ik nog heb liggen. Op het internet heb ik een bijpassende quote gezocht. 


groetjes en tot de volgende maand


1 opmerking: