dinsdag 28 april 2020

Happy Hibiscus


Goedemorgen allemaal,

Vandaag ben ik aan de beurt om jullie te trakteren op weer een blogpost. 

Bijna in elke blogpost die op het Colourstock blog geplaatst wordt zit wel iets van een tutorial verweven. Erg leuk en leerzaam natuurlijk.

Ik laat stap voor stap zien hoe je met Copic Markers een bloem kunt inkleuren. Ik houd het zo simpel mogelijk, zodat het toegankelijk is voor iedereen, op elk kleurniveau. 

De stempel die ik gebruikt heb is van D-Lines - Happy Hibiscus.


Voor de bloem gebruikte ik de volgende kleurnummers:
RV55, RV17, RV09, R37, R39, R59, R89 en RV69.


Voor de lichtste kleur heb ik de RV55 gebruikt. Daarna heb ik een klein stukje met de RV09 gedaan, dan de RV17 en als laatste weer de RV55.

   
Nu pak ik de donkerste kleur, de RV69. Dan ga ik over op een paar rode tinten. Respectievelijk de R89, R59 en de R37. Ik ben nu ongeveer halverwege het bloemblaadje.


De laatste twee tinten zijn de RV09 en de RV17. Met die laatste kleurde ik het blaadje helemaal vol. Ik wou dat eerst met de RV55 doen, maar vond dat uiteindelijk niet mooi worden!



Zo ziet het eruit als ik alle blaadjes van de bloemen heb ingekleurd. Maar wat is een bloem zonder blad...


Met de YG01, YG07, YG09, YG67, G19 en de G29 gaf ik die ook nog kleur.



En dan is de hele stempel ingekleurd en klaar om verwerkt te worden tot kaart of om te gebruiken in een journal! 

Ik wens jullie allemaal een hele fijne dag toe in deze lastige en zware periode! En natuurlijk tot de volgende keer...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten