dinsdag 7 juli 2020

Daniël Smith achtergrond en Doodles

Hallo allemaal,


Het is alweer mijn beurt om jullie iets te laten zien. Het gebeurt ook mij weleens dat ik niet direct weet wat ik wil gaan maken. Dan is Internet een heerlijk platform om eens te gaan snuffelen naar een beetje uitdaging. Deze keer was dat ook het geval.
En op YouYube stuitte ik op een filmpje van Creationsceecee. Wat een leuk idee.
Ik had gelijk inspiratie en dit kwam er uit. Hoe leuk is dit.



Wat heb je nodig:
Aquarelpapier. Ik heb A5 formaat gebruikt.
Daniël Smith dot setje Mineral Marvels
Ik heb de volgende kleuren gebruikt:
Prussian Blue, Transparent Red Oxide, Perylene Green
Payne's grey en wat goudkleurige verf.
Penselen
Keukenrol
Spuitflesje
Mengplateautje
Twee bakjes water. ( 1 spoelwater en 1 schoonwater)



Begin met het vochtig maken van je papier.


Spetter met je kwast wat blauwe spetters op je papier en maak dan met je penseel een paar vlakken blauw.


Neem dan de oranjerode kleur en zet die op een paar plekken naast het blauwe.


Herhaal dit met de andere kleuren.
Houd je papier wat rechtop, zodat de verf kan gaan lopen.


Voeg ondertussen kleur toe waar je meer kleur wilt.
Als je tevreden bent, laat je het geheel drogen.


Nu gaan we doodlen.
Ik heb hier gekozen om te werken met de Molotow Blackliner Permanent.
In deze set zitten 11 markers met verschillende puntdiktes en punten.



Om het patroon te tekenen, gebruik ik de fijnste marker van 0,05 mm.
Van hieruit ga ik mijn werk opbouwen met verschillende diktes markers.



Hier heb ik dikkere punten genomen om variatie aan te brengen in lijndiktes. Het intekenen van de lus is gedaan met de dunste marker.


Hier ga je mee door tot je tevreden bent.
Enkele lussen heb ik met goud ingekleurd.Met de ronde marker heb ik de puntjes gemaakt.


Met de witte Molotow Acrylmarker One4All heb ik ook puntjes gezet.



Hier een close up van het onderste gedeelte.





En dat is dit het eindresultaat.
Ik hoop hiermee mijn opgedane inspratie een beetje over te dragen aan jullie.
Veel plezier met het maken van jullie eigen doodle kaart.

Tot de volgende keer.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten