donderdag 13 augustus 2020

Pioen roos met Daniël Smith Extra Fine Watercolors Confetti dots

Beste Bloglezers,


 Vandaag werk ik met de set van Daniël Smith Extra Fine Watercolors de Confetti dots set en creëer een prachtige pioen roos.
Ik begin met een lijn tekening in grafietpotlood. Dan maak ik mijn palet klaar door met een nat penseel over de dots te gaan haal ik daar mijn pigment eraf en meng ik dat op mijn palet. Nu de eerste lagen in mijn blaadjes van de pioenroos.



Als de eerste lichte natte laag in enkel blaadjes gezet zijn dan geef ik extra pigment daar waar het blad donkerder is.


Dan ga ik steeds een ander blaadjes doen. Ik doe het om en om want zet je twee natte blaadjes naast elkaar dan loopt het door elkaar. Dus wees geduldig. Wacht steeds tot dat je bloemblaadje droog is voor dat je de aangrenzende bloemblaadjes kleur geeft.




Als de bloemblaadjes kleur hebben ga ik met het hart van de bloem beginnen. Let op dat alles goed droog is voordat je deze laag erop zet.


Dan toch nog een laatste donker laag in de bloem blaadjes om het contrast te verhogen.


En zie hier het resultaat.
De kleuren die ik heb gebruikt zijn:
-Rhodonite Genuine
-Quinacridone Rose
-Hansa Yellow Medium
-Cascade Green
-Opera Pink


Bekijk hier de FAST film hoe ik het heb gedaan.



Bekijk hier de REALTIME film hoe ik het heb gedaan.



 Tot de volgende keer
Julia    





1 opmerking: