woensdag 1 december 2021

Kerstkrans in watercolours

 Hallo allemaal,

Het is al weer de 1e van december, de gezelligste en laatste maand van het jaar staat voor de deur.

Als ik aan december denk, dan denk ik aan kerst. En met kerst hebben veel mensen een mooie kerstkrans op hun voordeur hangen.

Voor deze blog heb ik een kerstkaart gemaakt met zo’n mooie kerstkrans erop.

Deze heb ik gemaakt met stempeltjes en Daniël Smith watercolours. Ik laat jullie stap voor stap zien hoe ik deze kaart gemaakt heb.

Op een A6 aquarelpapier heb ik met potlood 2 cirkels overgetrokken, die samen een krans vormen.

Met een stempeltje in de vorm van een sneeuwvlok, stempel ik met de kleur Sap Green over kerstkrans vorm heen. Met een penseel dep ik de kleur op het stempeltje en ik probeer dit met niet al te veel water te doen. Zo stempel ik een paar keer achter elkaar op papier, zonder tussendoor het stempeltje opnieuw van kleur te voorzien.

Zo stempel ik de hele krans rond met de kleur Sap Green.

Met de penseel breng ik over de afdrukken nog wat Sap Green kleur aan, om de krans nog iets op te vullen met kleur. Vervolgens herhaal ik met de kleur Green Apatite Genuine de vorige stappen, totdat ik de krans vol genoeg vind, en laat het geheel drogen.

Dan breng ik met Cadmium Red Med. Hue rode besje aan op de krans.

De besjes geef ik een extra accent met een witte gel pen.

Dan plak ik de randen af, om de achtergrond aan te brengen. Zo ontstaat er hierna een mooie witte rand om het geheel.

Ik meng de kleur Phythalo Blue Turquoise met veel water en breng deze rondom de krans aan. Niet te precies, maar lekker losjes. 

Let op ! Pas na het drogen trek ik de tape er voorzichtig rondom weg, en ontstaat er een mooi wit randje.

De sneeuw breng ik aan met een witte Molotow acrylicmarker. Met een schaar tik ik op de marker om de spetters sneeuw aan te brengen. Er mist dan alleen nog een mooie strik op deze krans. Deze kleur ik met Cadmium Red en een beetje Perylene Maroon.


De strik breng ik aan op de krans en ik teken er met een fineliner nog een lint boven, die ik ook rood kleur. Met een passende tekst eronder, is er een mooie kerstkaart ontstaan.

Ik hoop jullie weer geïnspireerd te hebben en zie jullie graag een volgende keer terug!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten