zondag 5 december 2021

Prettige Feestdagen en een heel goed 2022


Prettige Feestdagen en een heel goed 2022



We zijn alweer begonnen aan de laatste maand van 2021, en met rasse schreden komt 2022 alweer in zicht.

Ik wil jullie en jullie naasten Prettige Feestdagen en een heel goed 2022 toewensen.


Met deze blog wil ik jullie nog wat inspiratie geven voor de "last minute" kaartjes die jullie wellicht nog willen maken.





Wat heb ik gebruikt om deze kerstkaart te maken:
  • Rose Schut, gesneden tot een vierkantje van 11 x 11 cm,
  • Stempel van Craft Emotions - Floral Christmas 1 (130501/3011),
  • Versafine stempelinkt zwart,
  • Derwent LightFast potloden;
    • Scarlet,
    • Forrest,
    • Foiliage,
    • Green Earth,
    • Banana
    • Mid Ultramarin,
  • Geurloze terpentine,
  • Penceeltje.
        
Ik ben begonnen om met behulp van een stempelhulp en inkt het stempel op de achterkant de roze Schut te stempelen, waarom op de achterkant, dat is iets gladder, dat vind ik prettiger kleuren.



Ik ben begonnen om met behulp van een stempelhulp en inkt het stempel op de achterkant de roze Schut te stempelen, waarom op de achterkant, dat is iets gladder, dat vind ik prettiger kleuren.




Vervolgens heb ik met de kleur Scarlet de besjes gedeeltelijk in te kleuren er een klein stukje overblijft als een soort glansje op het besje.



De blaadjes heb ik in gekleurd met Forrest, Green Earth en Foiliage. Ik heb  Forrest gebruikt om de donkerste delen van het blaadje in te kleuren en Green Earth en Foilage voor het midden deel van het blaadje.



Dit vond ik het spannendste deel van deze kaart.
Met een penceeltje en (een heeel klein beetje) geurloze terpentine heb ik zowel het rood van de besjes als het groen in de blaadjes geblend met de terpentine en het kwastje.
Hierbij komt het pigment los van de drager die in het kleurpotlood zit en kan je de kleuren mooi blenden.



Daarna heb ik met Banana de randen om de blaadjes in gekleurd en ook met de geurloze terpentine geblend.

Als laatste heb ik om de Hulstblaadjes een dun randje Mid Ultramarine getekend en  dit met de geurloze terpentine naar buiten uitgewerkt.

om de kaart af te maken heb ik een er Fijne Feestdagen op gestempeld.
De tekening heb ik gemat op op rood papier en vervolgens op een zwarte kaart geplakt.






 

1 opmerking: