zaterdag 8 januari 2022

Spelen met Alcoholinkt op Yuppo papier

 Hallo Allemaal.

De Feestdagen zijn alweer voorbij, mijn kerstspullen weer ingepakt en ook het kerstkaartenmaken gaat naar een laag pitje. We gaan weer heerlijk andere dingen maken en doen.

Zo ook in deze post. Ik ga spelen met alcoholinkt. Nu is het niet zo dat dit nog nooit gedaan is, maar een opfriscursusje is nooit weg.


Wat heb je hiervoor nodig?

Copic Refils nr B02- YG11- BG32
Yuppo papier A4
goud folie
Activator
rietje of  Hand air blower 
goud karton
 uit goudkarton gestanste bloemen, blaadjes of takjes 
tekst uit goud gestanst


Leg je A4 yupo papier in landscape voor je.
Doe met de eerste kleur een aantal druppels alcohol inkt op het papier.
Doe hetzelfde met de tweede en de derde kleur.


Neem dan een klein spuitflesje met activator en druppel in elke kleur wat alcohol.


Neem nu het rietje of de airblower en blaas de inkt uit over je papier in de richtingen die jij wilt.
Eventueel extra Activator aanbrengen of extra kleur. Ga door totdat je tevreden bent met het resultaat.



Laat het geheel nu drogen, maar niet helemaal. Het moet op de randjes van de kleuren nog een beetje nat zijn om met de folie te kunnen werken.
Leg je folie met de glimmende kant naar boven op je werk, daar waar je goud wilt maken.
Druk of wrijf met je vingers erover. Haal de folie eraf en je ziet het goud op je werk.


Dan is dit ongeveer het eindresultaat.
Laat het geheel nu wel goed drogen.


Ik heb het vel nu in drie repen gesneden. Niet precies even breed, maar zoals ik de stukken mooi vond.


Je kan nu met elk stuk een kaartje maken. 
Gebruik hiervoor je uit goudkarton gestanste teksten en blaadjes, bloemen en takjes. 

  

Hier zie je de drie kaartjes die ik ermee gemaakt heb.
Uiteraard kan je dit in elke gewenste kleurencombinatie doen.

Veel plezier met het uitproberen en tot mijn volgende post.



Groetjes Marianne


2 opmerkingen: