maandag 25 maart 2024

Plooien inkleuren met potlood.


 



Hallo allemaal,

Vandaag is het weer mijn beurt om jullie iets te laten zien, Ik ga een plaat van Kevin Teo Art inkleuren met potlood. Gebruik hiervoor de Lightfast en de Chromaflow potloden.


Als eerste heb ik de huid en de haren kleur gegeven de kleuren die ik hiervoor gebruikt heb zijn:
Huid met de Lightfast - Mars Violet - Sienna - Cinnamon - Dusty Pink - Salmon - Pale Peach -Champagne en van de Chromaflow de kleuren 0900 Magenta en 0800 Blush Pink. Voor de ogen de Chromaflow 2120 Peble - 1320 Deep Sea - 1220 Blue Orchid - 1310 Glace Blue - 2300 Black - 2400 White en als laatste een witte Molotow Marker. Voor de wenkbrouwen - 1320 Deep Sea en 1220 Periwinkle. Voor de haren de Chromaflow 1320 Deep Sea - 1320 Periwinkle - 1220 Blue Orchid - 1310 Glace Blue - 2400 White.


Nu ga ik de plooien van de jurk kleuren en omdat ik op grijs papier kleur heb ik alles behalve waar het donkerst moet zijn eerst een laag wit gegeven met mijn witte Lightfast potlood.


Ik kleur altijd van licht na donker dus nu breng ik daar waar het donkerst moet worden eerst de lichtste kleur aan . Dat is van de Chromaflow 0910 Ultra Pink.


Nu ga ik weer met de volgende kleur van de Chromaflow 0900 Magenta over het gene wat ik net gekleurd heb en blend dat met de lichtste kleur weer wat verder uit.


Nu ga ik beginnen met de donkerste kleur van de Lightfast Deep Rose en dat breng je dan weer aan op de donkerste plek en dan blend je weer wat verder met de tweede kleur en als laatste de lichtste kleur.


Nu ga ik alle stappen nog een keer herhalen en zorg ik dat alles netjes geblend word en als ik ga dan net zolang door met kleuren tot ik tevreden ben en alles netjes geblend is. Ik kleur graag op een beetje ruwer papier dus heb soms wel meerdere lagen nodig voor een mooi resultaat.


Hier heb ik alles nog verder ingekleurd hier de kleuren die ik daarvoor gebruikt heb:
Voor de bloemen heb ik de zelfde kleuren als voor de Jurk gebruikt. Voor de kruik heb ik van de Chromaflow gebruikt 1920 Red Wood - 1910 Spice - 1900 Burnt Sienna - 0110 Sun Flower - 0300 Golden Sun - 0200 Amber Gold. Voor het water 1200 Denim - 1410 Bondi Blue - 1400 Light Blue en dan van de lightfast Artic, Voor de bodem van de Chromaflow 2150 Red Storm en 2160 Lavender Ash.

Dan hier de complete plaat de achtergrond het ik nog wat kleur gegeven met inkt.


Hoop dat ik jullie weer heb kunnen inspireren met de plaat.
Graag weer tot een volgende keer









Geen opmerkingen:

Een reactie posten