maandag 7 oktober 2024

Just Be Yourself

 Hallo bloglezers,

In dit bericht wil ik jullie laten zien hoe je op een achtergrond met gemaakt met een niet permanente inkt heel mooi dingen kan inkleuren als je de ondergrond voor het grootste gedeelte weghaalt.

Hierdoor komen je kleuren mooier uit. Je kunt je voorstellen dat bijv. roze op een blauwe achtergrond niet echt roze is, maar mengt en in dit geval naar het paarse gaat.

Hoe je dit kunt doen ga ik jullie laten zien aan de hand van foto's.


Wat heb je hier voor nodig?

- aquarelpapier: Ik gebruikte schut glad. (de rode versie)
- Molotow ONE4ALL:    - 1mm 160 Signal White
                                         - 1,5 mm 200 Neon Pink
                                         - 1,5 mm115 Vanille Pastel
                                         - Twin 209 Blue Violett
                                         - Twin 210 Neon Orange
- Molotow Sketcher Markers:     -Y025 Yellow
                                                    - Y030 Golden Yellow
                                                    - GB300 Titanium Blue
                                                    - V220 Blueberry Light
- Derwent Lightfast Chestnut
- Derwent Linemarker 0,3 Pink
- Derwent AquaBrush finesse
- Zwarte, grijze en groene stempelinkt.
- Stukje keukenrol
- Stempelhulp
- Glitterlijm
- Glossy accents
- Potje met water

Stempel de bloemen op een achtergrond gemaakt met niet permanente inkt.
Hierop heb ik al gespetterd met water.


Maak de bloemblaadjes nat. Laat het water even intrekken en dep dan met een stukje keukenrol.
De blaadjes worden lichter van kleur. Herhaal dit tot er geen kleur meer afkomt.


Je ziet hier het resultaat aan de bovenste drie bloemen.


En zo ziet het eruit toen ik met deze bloem klaar was.


Herhaal deze werkwijze ook bij deze bloemen.


De onderste twee bloemen zijn al gedaan.


Als je klaar bent, maak dan de achtergrond goed droog.


Nu gaan we inkleuren.



Met de Molotow acrylmarker (200) zet je kleur op vanaf het bloemhart.


Werk dat uit met de Molotow sketchermarker (P145) in bijpassende kleur. 
Eventueel met de Aquabrush een mooie overloop maken.


Herhaal dit bij alle bloemen.


De andere bloem begin ik met een blauwe Molotow Acrylmarker (209) onderaan de bloem


De acrylverf heb ik uitgewerkt met twee kleuren Molotow SketcherMarker (GB300 en V220)


Ook hier zonodig een mooi verloop maken met je Aquabrush.


Stempel nu de Bijen.
Haal hier ook in de strepen de onderliggende kleur zoveel mogelijk weg.


Kleur de strepen met de Molotow Acrylmarker (200) aan de onderkant in en werk dit uit met de Molotow Sketcher Markers (Y023 en 030) uit.
Met het bruine Lightfast potlood breng je schaduw aan in de strepen.


Stempel de gras/bloemen rand aan de onderkant met grijs, zwart en groene stempelinkt.


Met de Derwent Line Marker maak ik de nerven in de bloemblaadjes.


Met de witte acrylmarker maak je accenten in de bloemen.
De overige bloemen kleurde ik met de oranje acrylmarker. en op de overige grasachtige deed ik groenige glitterlijm.
De bijtjes als laatste voorzien van een mooi glanslaagje met Glossy accents.
Werk de randen van de tag af met een donkerdere kleur en mat hem op een bijpassende kleur (zwart bij mij) .


Dan is dit het resultaat geworden.
Ik hoop dat jullie er iets aan gehad hebben en graag tot een volgende post.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten