maandag 5 januari 2015

Rose

Vandaag alweer de 5e van de maand januari. De tijd gaat snel. En wie weet hoeveel mensen er na de feestdagen weer zitten te wachten op het mooie voorjaar. Ik wil jullie daarom vandaag een beetje voorjaar brengen met deze kaart in voorjaarstinten.
 

Op canvaspapier heb ik eerst drie kleuren PanPastel aangebracht:
5805 - Turquoise
680.5 - Bright Yellow Green 
470.8- Violet Tint

Met een transparante embossinginkt heb ik een deel van een cover a card stempel gestempeld in de rechteronderhoek en linkerbovenhoek. Hierover heb ik met Pan Pastel 270.3 - Yellow Ochre Shade  gewerkt. Ook de swirlstempel heb ik gestempeld met transparante embossinginkt en hierover Pan Pastel Turquoise en Bright Yellow Green aangebracht.

De roos heb ik gestempeld met een olijfgroene watervaste inkt en ingekleurd met stiften en een waterpenseel. Heerlijk werkje.
Voor de afwerking heb ik met een oud rose kleur inkt de crackle stempel hier en daar op de kaart gezet. De lintjes maken het geheel af.


 


5 opmerkingen:

  1. Mooie kaart met een mooie roos. Ik ken hem en ben er ook weg van 😄

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een schitterende kaart. Maar ik heb wel een vraagje. Je hebt het over canvaspapier. Wat is dit precies en waar is het te koop? Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Franka: het canvaspapier wat ik heb gebruikt is met name bedoeld voor de Kaligrafie-hobby en heeft een canvasstructuur. Het heet 'Canvas', is 200 grs en van het merk Favini (kleur: Bianco 01). Ik heb het gekocht bij De Vlieger-papier in Amsterdam (zit aan de Amstel, nabij kruising met Rokin). Het papier werkt fijn met Panpastel, maar ook met inkleurtechnieken met water.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel erg bedankt. Ik kon het maar niet duidelijk krijgen wat voor soort papier het is. Ik ga eens kijken of het ook wat dichterbij verkrijgbaar is :-)

      Verwijderen