dinsdag 17 maart 2015

Happy Easter

Hallo allemaal,

Ja, het is alweer bijna Pasen, en wat is er dan nog leuker dan diverse decoraties
te maken, althans ik mag dat graag doen. Er staan al diverse bloemstukken in 
ons huis en ook heb ik voor dit blogbericht iets gemaakt wat
erg leuk is voor de Pasen. En wat past er nu beter bij Pasen
dan een doosje eieren...nee geen echte maar van papier-maché

Rayher - Papiermaché eieren

Bovenstaand doosje met eieren is compleet verkrijgbaar bij de hobbywinkel.
Je kunt deze op verschillende manieren bewerken. Ik heb er het
prachtige middel PanPastel voor gebruikt.


Allereerst heb ik alles zwart gemaakt met gesso.
Zowel het doosje als de eieren.


Zo zie alles er dan uit...gezellig toch die zwarte eieren hihihi...


Met een beetje metallic PanPastel en wat Versamark inkt
komt het allemaal goed ;)
Je kan een stempel voorzien van Versamark en daar het ei inrollen.
Dit is een voorzichtig werkje omdat je de Versamark niet aan moet raken.
Dus je kan ook kleine stempeltjes gebruiken die je er met een klein blokje
of met de hand opzet. Dan voorzie je de Versamark van PanPastel.
Ik heb gekozen voor de metallic kleurtjes maar dit kan je ook heel 
goed met ander kleurtjes doen. Ook de Pearlescents zijn hier erg mooi voor !


De eieren zijn klaar en gefixeerd.
Het doosje krijgt ook hier en daar een likje metallic PanPastel.
Nu kun je het versieren.


Ik heb het doosje open gebruikt en er wat grasvezel ingedaan.
Hier heb ik de eieren in gezet.


Een ei heeft een strikje gekregen van jutte touw. 
Ook heb ik ze allemaal wat witte stipjes gegeven met een Molotow marker.
Met een Happy Easter stempel op een banner heb ik de hoek gevuld.


Hier kun je de mooie glans van de PanPastel metallic goed zien.
De roos is een stempel.
In de rechterhoek heb ik van raffia een strik gemaakt.
Deze strik heb ik weer voorzien van wat bloemen en een 
vogelhuisje van lichtgewicht klei.


In het midden heb ik nog wat bloemen geplakt en een klein vogeltje.
Zo heb je dus ook een leuke paasdecoratie.

De kleuren panpastel die ik gebruikt heb zijn:
Copper 931.5
Pewter 921.5
Bronze 930.5
Rich gold 911.5

Dan zeg ik nog tot slot

FIJNE PASEN !!


3 opmerkingen:

  1. Janet het ziet er zo als altijd weer prachtig uit, waar haal je de ideeën toch vandaan? SUPER.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er super uit !
    Groetjes,
    Elfje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is dit weer een mooie creatie, je hebt leuke ideetjes overal voor.

    BeantwoordenVerwijderen