Hoi allemaal,
Het nieuwe jaar is begonnen. Een jaar van hoop. Hoop op meer vrijheid, en daardoor hoop op meer ruimte voor sociale vrijheid. Hoop dat we elkaar weer in levende lijve kunnen ontmoeten op beurzen en demo's.
Maar vandaag ga ik jullie weer wat laten zien met de GelliPlate.
Ik ga erop werken met acrylverf en acrylmarkers en een stencil.
Wat heb je daar voor nodig:
- GelliPlate 6 inch
-acrylverf
-sponsje om verf aan te brengen
-zwarte en witte acrylmarker
-papier (ik gebruikte het rode Schutpapier)
-achtergrondstempels
-doodle stencil
-bijpassend plaatje
-tekst naar wens
Ik heb op een aparte GelliPlate wat kleurtjes acrylverf gelegd.
Ik gebruikte wit, fuchsia, turquoise, lime en lichtroze.
Ik breng de verf aan met mijn vingers en begin in het midden van de GelliPlate.
De witte acrylverf gebruik ik om te mengen en kleuren mooi in elkaar over te laten lopen. Met je vingers gaat dat het makkelijkste.
Werk in cirkels en breng de kleuren afwisselend naar smaak aan.
Maar er een soort spiraal van.
Dan ziet het er ongeveer zo uit.
Nu leg je je papier erop. Wrijf met de palm van je hand goed aan en maak je afdruk.
Als er genoeg verf achterblijft, maak je nog een tweede afdruk.
Ik maakte twee afdrukken.
Zet eventueel met je vinger en de over gebleven verf nog wat stippen op je afdruk.
Voor deze creatie gebruikte ik de tweede afdruk.
Kies een mask naar je smaak. Hier gebruikte ik een doodle mask.
Deze legde ik op het midden van de afdruk.
Met een sponsje breng je de verf aan.
Ik legde mijn afdruk op een magneetmat. Dat helpt prima tegen het eventuele verschuiven.
I
Zie hier het resultaat.
Nu wil ik ook langs de rand nog een stukje mask aanbrengen.
Om ervoor te zorgen dat ik niet buiten mijn afdruk ga, maak ik een maskpapiertje.
Leg printerpapier een stukje over je afdruk. Teken de buitenrand. Knip de ronding uit.
Leg je printerpapier langs de afdruk. Mask erop en verf aanbrengen met je sponsje.
Hier zie je de drie stukjes Mask langs de rand.
Leg opnieuw je mask op je afdruk. Netjes over het patrooontje.
Nu teken ik met de witte Molotow acryl Marker het patroon over.
Daarna versier ik die met doodles.
De patroontjes langs de zijkant trek ik over met een zwarte Molotow Acrylmarker.
Daarna doodle ik nog met de witte Molotow marker over de rest van de afdruk en de verfstippen.
Als laatste stempel ik met zwart nog een aantal achtergrondstempeltjes erop.
Als laatste mijn vlinders in kleur erop aangebracht en de tekststicker.
De tekst van de sticker heb ik ook geschreven langs de rand.
Dit was mijn inbreng voor deze keer.
Tot de volgende creatie.