maandag 26 januari 2015

Onderzetters doodelen


Ik heb een mooie salontafel waarvan ik het jammer om daar kringen op te krijgen. Ter bescherming heb ik een paar onderzetters gekocht, maar die vind ik niet zo heel erg mooi. Daarom ben ik begonnen met het zelf maken van onderzetters. Ik ben begonnen met het doodelen van vierkante maar vond het eigenlijk leuker om ronde onderzetters te maken. Gelukkig is dat gemakkelijker dan andersom.

Eerst zal ik twee uitwerkingen van gebruikte doodles laten zien.

Doodle 1: is de basis van een bloem, hier kun je nog weer verder om heen werken of de blaadjes allemaal even lang maken. Variaties genoeg.
Doodle 2: Dit is alleen de eerste rand. Deze kun je steeds boven elkaar herhalen. Ik maak hem het liefst klein. Maar je kunt het natuurlijk ook groter maken. Vooral als je een groot vlak wilt vullen.
Eerst heb ik dus een doodle gemaakt op het vierkant. Ik maak het altijd zo dat er geen boven of onderkant aan zit.

Om van mijn doodle vierkant ronde onderzetters te maken, heb ik van karton een mal gemaakt. Die heb ik over het doodle werk gelegd  zodat ik het mooiste deel kon gebruiken. 
Dit heb ik af getekend en uitgesneden.

Ik heb heel weinig kleur in mijn interieur, maar mijn banken zijn rood daarom heb ik de doodle-cirkel op een rode cirkel geplakt die net wat groter is.
Als laatste heb ik de onderzetter beplakt met plakplastic. Zo blijven ze langer mooi.

Gebruikt: Copic Multi-liner 0.25 zwart.

Dit is nummer 1. Nu nog een aantal te gaan. Misschien heb ik jullie op een idee gebracht.
Wil je onderzetters maken die langer mee gaan. Met de Copic Multi-liner kun je
ook op hout of kurk goed doodlen. Die zou ik dan als ze klaar zijn wel even
aflakken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten