donderdag 16 augustus 2018

Ballerina....

Hallo allemaal,

Deze keer wil ik een pagina in mijn Art Journal laten zien waarbij ik de Gelli Arts plate, 
Gelli Arts acrylverf en Pan Pastel heb gebruikt.






In het onderstaande filmpje laat ik zien hoe de achtergrond onstaat.





Gebruikte materialen:

 Twee ronde Gelli Arts plates,  doorsnede 10.2 cm en 15.24 cm.
 Acrylverf van Gelli Arts in de kleuren
Chili Pepper, Mixed Berries en Sunbeam.
Tinting Base (DecoArt)
Pan Pastel in de kleuren
470.8 Violet Tint
430.3 Magenta Shade
780.8 Raw Umber Tint
Ghiant Academy Fixative
Verschillende sjablonen, stempels en inkten.
Goudverf en Multi medium.
Rice paper met een afbeelding van een ballerina.



Het gebruik van twee maten Gelli Arts plates 
zag ik op YouTube bij Kate Crane.

Na de afdrukken van de gelli-plate wat stempelafdrukken toegevoegd en 
de ballerina uit het rice paper vel gescheurd.
Ik leg dan telkens na het plaatsen van stempelafdrukken de ballerina op de gewenste plaats en kijk wat ik nog toe kan voegen.
Zo ontstaat bij mij dan de gehele achtergrond.



Als laatste breng ik met goudverf cirkels aan.




Met de  multi medium mat plak ik de ballerina op.
Tevens een dun laagje over de gehele afbeelding en een stukje erbuiten aan de voorkant zodat de afbeelding niet gaat krullen en goed vastzit.




Het onderste gedeelte heb ik gekleurd met de Pan Pastel kleuren.
Voorzichtig de kleuren opbouwen tot het gewenste resultaat.





Ik hoop dat ik hiermee heb kunnen laten zien wat een mooie producten, 
de Gelli Arts plates, de Gelli Arts acrylverf en de pan Pastel
 zijn met vele mogelijkheden en super om te combineren.


Tot de volgende keer,



17 opmerkingen:

  1. Dit is weer puur genieten! En zoveel technieken gebruikt. Ben niet zo van allemaal toeters en bellen die erbij geplakt worden. Gewoon puur zoals hier. Prachtig. Zal een collegaatje even laten kijken.... zij heeft, als het goed is, deze week een set PanPastel besteld..... en maandag hebben we nog met gelliplate gewerkt. Kan ze mooi oefenen.

    Hartelijke groeten,

    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig mooi met deze ballerina Alice! Duidelijk filmpje ook, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel Janine. Hobby-groetjes Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooohhh wat mooi en duidelijk uitgelegd supers

    BeantwoordenVerwijderen