maandag 13 augustus 2018

Een multiway ticket boekje & Mini Collage


Hoi mede-creatievelingen!

Deze keer heb ik een tutorial voor jullie waarin ik laat zien hoe ik een 'multiway ticket boekje' heb gemaakt. Het is een soort uitvouwbare constructie, die ik zelf heb bedacht maar die wel heel leuk is omdat je hem verticaal en horizontaal kunt gebruiken, en je kunt ook de diverse kanten met elkaar combineren. 

Ik heb hiervoor een ticketmal gebruikt van Studio Light. Omdat ik zelf geen stansmachine heb, heeft Marga Dounen deze voor mij uitgestanst op dik cardstock. Ik werk heel graag op dikker cardstock want zeker met veel lagen blijft dit papier gewoon goed plat. En ik vind het gewoon fijn werken.

Ik ben gestart met het maken van printjes met de GelliPlate op de voor- en achterkant. Hierbij heb ik voor mezelf een systeem bedacht, dat ik altijd complementaire kleuren gebruik. Dus, als de voorkant met blauwtinten was dan werd de achterkant oranje. Voorkant roze, achterkant groen. Etc etc.
Ik heb het echte ' gelliplate ' printen even achterwege gelaten, je kunt hier een voorbeeld zien hoe ik dit normaal gesproken doe. Of, zoek op dit blog op het label ' Gelliplate ' dan vind je vast een hoop andere posts. 

In het filmpje kun je de verschillende stappen zien die ik heb doorlopen om de achtergronden en de constructie van het boekje te maken. Je ziet ook in het filmpje een ' flip through' van het eindresultaat.  Daarnaast heb ik ook alvast 1 pagina voor jullie bewerkt, ik heb hierop een mini collage gemaakt waarbij ik washi tape, tissue papier, verf, en stencils heb gebruikt. Alle materialen zijn ook vermeld in het filmpje.

     

Veel kijkplezier en bedankt voor jullie aandacht!

groetjes Claudia



1 opmerking: