zondag 26 augustus 2018

Handlettering

De afgelopen weken had ik vakantie en omdat ik nergens heen ging, heb ik mijzelf getrakteerd op een paar online workshops, waaronder eentje van Joanne Sharpe. een kunstenares in lettering. 

En laat Colourstock nu allemaal leuke producten in het assortiment hebben die geweldig zijn om te gebruiken bij lettering!!


Ik maak eerst met potlood een schets. Dit is handig om de lay-out te bepalen, je kunt dan nog even lekker gummen en zo. 



Voor de volgende stap pak een een vel stonepaper en een paar leuke kleurtjes Copic Various Ink.
Stonepaper is een papiersoort met ca 80% minder boomvezels. Je kunt het niet scheuren maar het is wel heel goed geschikt  voor alcohol inkt. 



Druppel wat alcoholinkt op de achtergrond en gooi en wat extra activator bij om de kleuren goed te laten lopen en te mengen. 


Ik beweeg het papier altijd een beetje heen en weer om de kleuren te laten mengen. Voeg nog wat Various Inkt toe om de kleuren te verdiepen of meer activator om ze te laten mengen. Je kunt hier het beste een beetje mee spelen. Alcohol inkt is wat dat betreft een fijn medium waar je kleur en activator aan toe kan blijven voegen, net zo lang totdat je tevreden bent. 


Met behulp van een lichtbak (daylight wafer 2) neem ik de eerder gemaakt schets over. Ik verander gelijk de vorm van de letters.
In de volgende foto's zie je hoe ik de letters uitwerk, ik heb hier niet echt een volgorde voor. Ik spring eigenlijk een beetje heen en weer over het vel. 



Daarna werk ik de letters  uit. Ik gebruik hierbij verschillende maten Copic Multiliners. Deze houden goed op het stonepapier. 






Aan het einde bedenk ik dat wat wit het een beetje sprankelender zal maken. Ik gebruik in dit geval een witte Molotov Marker


En dit is het eindresultaat. 

groetjes en tot de volgende maand







1 opmerking: