donderdag 16 mei 2019

Perkament achtergrond met Copic markers

Hallo allemaal,

Vandaag laat ik jullie mijn favoriete achtergrond  bij een stempel zie. Stempel of print je afbeelding op Perfect Coloring Paper. Leg je werk op een crafsheet of een glasplaat, zodat je papier lekker nat blijft. 

Ik heb voor deze afbeelding een BV000 gebruikt. Gebruik een lichte kleur, die je nog wel ziet maar niet overdreven ziet. Als eerste kleur je met de "flick" (veeg) - techniek om je afbeelding heen, doe dit zoveel mogelijk dezelfde kant op, ik heb het horizontaal gedaan.



Je hebt ook een waterbrush nodig gevuld met blendervloeistof, gebruik hier een nieuwe waterbrush voor zodat er geen water in je brush zit wat je papier kan beschadigen. 


Met de waterbrush ga je rondjes maken van verschillend formaat. Doordat je op een schone crafsheet of glasplaat werkt, gaat de blendervloeistof goed zijn werk doen.


Dit doe je om je hele afbeelding heen.
Breng daarna, met het gevulde penseel, nog een laag met rondjes aan net naast de eerder aangebrachte.


Ik ga in totaal 5 keer helemaal rond, voordat ik tevreden ben met het resultaat.





Zodra ik hiermee klaar bent, ga ik verder met het kleuren van mijn afbeelding.


Gebruikte Copic markers:
Achtergrond : BV000 en blendervloeistof
Witte bloemen : BV0000 en BV000 / YR12 - Y35 - Y15 - Y13 EN YG01
Gele bloemen : Y35 - Y15  - Y13 en YG01
Blauwe bloemen en lint : BV13 en BV11
Bloemstelen : BV13 - YG17 en YG03



Als laatste heb ik nog potloden over mijn Copic kleurwerk gebruikt, om zo meer diepte en details aan te kunnen brengen.

Ik heb daar de Procolour en Coloursoft voor gebruikt.
P72 - chinese white
P35 - Dark Indigo
P48 - Cedar green
P61 - Sunset Gold
P49 - Grass Green
P27- Dark Violet
C270 - Royal Purple
C230 - Pale lavender.

Ik wens jullie een fijne dag!
Tot de volgende keer!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten