dinsdag 7 mei 2019

Stop making every one happy, you're not tequilla

Hallo allemaal,

In deze post ga ik jullie laten zien hoe ik een pagina in mijn Art Journal heb gemaakt met de Gelliplate en Acrylverf.  De afdruk heb ik ingekleurd met Copic Markers.


Wat heb je nodig:
- A4 GelliPlate en een GP om verf uit te rollen
-verschillende kleuren acrylverf
-brayer
-masks naar keuze
-Zwarte en witte Molotow marker
- afdrukje naar keuze
-CopicMarkers (gebruikte kleuren onder de afbeelding)
-tekststempel
-keukenrol
-babydoekjes


Leg je A4 Gelliplate op een craftsheet of werkplaat
Doe wat verf op de kleine GelliPlate en rol dat met je brayer uit, zodanig dat je gelijkmatig verf op je brayer hebt.
Ga met je brayer over de grote GP en breng een laag met weinig verf aan. 
Dit omdat ik meerdere lagen aan ga brengen.


Plaats je papier op de GP en maak een afdruk. Er zijn verschillende plekken wit. Dat is ook de bedoeling.


Herhaal dit met andere kleuren.


Op het laatst breng ik langs de randen de donkerste kleur aan.
Dit herhaal ik een paar keer. 


Zo is het resultaat van een paar laagjes.


Nu ga ik een texture plate gebruiken.
Breng verf aan op je GP en rol dit uit met je brayer.
Leg de texture plate op je GP. Haal deze eraf. Nu ga ik kleine stukjes van deze texture plate als stempel gebruiken op mijn afdruk.


Hier zie je de afdruk van de textureplate op de afdruk.



De volgende stap is het maken van extra design door het gebruik van masks.
Leg je mask op de plaats die je wilt en breng verf aan in de gewenste kleur.
Ik heb dit met mijn vingers gedaan.


Met een ander mask en andere kleur nog wat aangebracht.
Toen met een dop van een potje cirkels gemaakt.
Doe wat verf op je werkblad. Wrijf dat een beetje uit. Dep je dop erin en maak afdrukken.
Dit heb ik met wit en zwart gedaan.


Met de Molotow ONE4ALL markers gedoodled en accenten aangebracht.


In de rondjes met crayons wat diepte gemaakt. Zo komen ze goed naar voren.


Stempel dan je stempel. Langs de randen zwart potlood aangebracht en uitgewassen met een doezelaar. Dan komt de stempel mooier uit.


Stempel ingekleurd.
Gebruikte kleuren:
Huid E13-11-02-000 RV 10
Masker en gewei BG 11-13-49
Bloemen V06-05-01
Blaadjes YG 11-13-17

Knip het afdrukje uit en plak hem op zijn plaats.


Tekst gestempeld op het afvalvelletje waarop ik mijn brayer schoongerold heb.
Uitgesneden en op een tag geplakt.
Deze onder het afdrukje geplakt. Nog wat witte accenten aangebracht.


Dit is mijn pagina geworden. Ik hoop dat jullie hem leuk vinden en tot mijn volgende post.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten