zaterdag 4 mei 2019

Yellow en de Inktense Paint Pan Travelset

Hallo allemaal,


Het prille zonnetje, de bomen die weer in bloei staan. Zalige omstandigheden om erop uit te trekken.  Het art journal, een schetspotlood en gum en de Derwent Inktense Paint Pan Travelset. Een paar compacte materialen en ik kan heerlijk los gaan.


Als eerste heb ik bloemen getekend. Ik maak een kleine cirkel, de kern van de bloem en een grotere cirkel. Dit is de buitenrand van de blaadjes. Zo heb ik hulplijnen staan om een bloem te tekenen. Vanuit de kern van de bloem ( de kleine cirkel) start ik met het tekenen van de blaadjes. Vervolgens ga ik met de Derwent Travelset kleur aanbrengen. Ik doe dit in dunne laagjes. Ik laat het goed opdrogen en breng daarna weer een laag aan. Net zolang herhaal ik deze stap totdat ik tevreden ben.





Als de bloemen klaar zijn of als ik al genoeg verf heb staan en ik de hulplijnen niet meer nodig heb, gum ik deze weg.


De sets zijn echt geweldig. Het gemak dient echt de mens. Thuis doe ik al water in de bijgeleverde penselen. En ik ben helemaal klaar om te starten.
Om de bloemen mooie levende kleuren te geven gebruik ik naast geel ook oranje en een beetje rood. Op het pallet meng ik de kleur die ik mooi vind.



Ook op de andere pagina ga ik schetsen en teken ik een gezicht met dezelfde bloemen. Zo creëer ik een dubbele pagina in mijn art-journal.


Als de bloemen klaar zijn, ga ik verder met het gezicht. Ik wil ook hier in dezelfde kleurtonen blijven. De haren doe ik hetzelfde als de bloemen. laag over laag. Ik zit heerlijk in de buitenlucht, dus het droogt snel. Hierdoor kan ik vele lagen aanbrengen in korte tijd.



Na het inkleuren van de bloemen en het gezicht ga ik de lege gedeeltes van de pagina's kleur geven. Met het penseel zet ik redelijk natte stippen op het papier. Ik doe dit met de kleuren geel en oranje. Doordat ik het penseel vrij nat heb, lopen de kleuren lekker in elkaar over. Als de eerste laag klaar is breng ik met dezelfde kleuren ook wat spetters aan.
Ook gum ik nog een keer zodat de meeste hulplijnen weg zijn.


Nadat ik thuis ben, ga ik de pagina met andere materialen afmaken. Ik heb gebruikt gemaakt van een stencil en witte gesso.

hieronder het eindresultaat. Ik ben helemaal blij met de art journals waar ik losse bladen in kan stoppen. Ik wens jullie een creatieve lente en hoop dat we heerlijke dagen met een zonnetje krijgen zodat we in de natuur kunnen tekenen, schilderen, kliederen.



1 opmerking: