donderdag 1 augustus 2019

Just Start...


Hallo allemaal,

Het is weer de 1e van de maand, dus heb ik weer een leuke blogpost voor jullie. Met het warme weer van de afgelopen dagen buiten, ben ik binnen maar eens aan de slag gegaan met een zonnig gekleurd project.

Hiervoor heb ik verschillende materialen gebruikt.


Om te beginnen heb ik mijn Molotow neon acrylmarkers erbij gepakt. 
Tussen de verschillende handelingen laat ik het papier wat drogen voor ik met de volgende stap begin.


Met neon geel krabbel ik wat kleur op mijn craftsheet en besprenkel dit met water. Vervolgens haal ik mijn papier er doorheen. Even lekker kliederen.


Dit doe ik ook met neon oranje. Ik heb een bloem op mijn craftsheet getekend. Deze verdun ik niet met water, maar druk er gelijk mijn papier op, en dan zie je de afdruk van je bloem.


Met neon groen maak ik blaadjes op dezelfde manier als dat ik met de bloem heb gedaan. Ik teken een blaadje en verdun deze niet met water, en druk er mijn papier op. Dit herhaal ik een paar keer op verschillende plekken op het papier.


Nu gebruik ik de neon rose. Ik krabbel weer wat kleur op mijn craftsheet en verdun dit wel weer met water en haal er mijn papier doorheen. 


Ik herhaal met de kleur rose de laatste handeling nog een paar keer tot ik tevreden ben.


Dan pak ik mijn Pan Pastels erbij. Ik begin met kleur Diarylide Yellow 250.5 en bewerk de hele achtergrond ermee. De neonkleuren van de Molotow acrylmarkers komen er dan mooi doorheen.


Met doorzichtige stempelinkt en een mask bewerk ik de achtergrond. Hier overheen gebruik ik Pan Pastel Diarylide Yellow 250.5


Met zwarte inkt stempel ik figuren op de onderkant van mijn pagina.


Dan pak ik mijn Watermark stamp pad er weer bij en stempel met deze doorzichtige inkt cirkels op de pagina en bewerk deze met Pan Pastel Hansa Yellow 220.5


Ik gebruik een andere stempel en de doorzichtige inkt en herhaal de vorige stap, dit maal met de kleur Bright Yellow Green 680.5


Voor de volgende stap gebruik ik een nieuw aquarel papiertje en de reeds gebruikte kleuren Pan Pastel. 


Met de doorzichtige inkt stempel ik een aantal afdrukjes op mijn papier en bewerk deze met de Pan Pastel kleuren Diarylide Yellow, Hansa Yellow en Bright Yellow Green.


Dan leg ik mijn papier in de stempelhulp en stempel ik deze mooie bloem met zwarte inkt. Vervolgens bewerk ik de bladeren nog even met Pan Pastel kleur Bright Yellow Green Shade 680.3


En dan stempel ik de bloem nog een keer, zodat de zwarte lijnen weer duidelijk worden. Daarna fixeer ik de afdruk met fixeerspray.


De achtergrond bewerk ik verder nog met stempels en gekleurde inkt en mijn Molotow acrylmarkers.
Met een schaartje knip ik de bloem uit met een klein randje er omheen. Vergeet de stukje tussen de stelen niet!


Ik vind de afdruk toch nog iets te flets. Omdat ik de afdruk al gefixeerd heb (was even iets te snel) geef ik de bladeren nog iets meet kleur met Derwent Lightfast potloden, kleuren Olive Earth, Folliage en Grass Green 70%.


De bloem geef ik meer kleur met Lightfast kleuren Cherry red, Scarlet, Flame en Amber Gold.


Als de bloem is opgeplakt sputter ik nog wat neonkleuren op mijn pagina. Met een zwart aquarel potlood accentueer ik de bloem rondom en zet ik dat beter aan met een waterkwastje.


En dan is dit het eindresultaat. 
Ik heb de pagina ook nog even een sierrandje gegeven en gemat op zwart papier.
Doordat ik deze foto buiten heb genomen in de (warme) zon, komen de kleuren pas echt mooi uit. 
En met een mooie tekst, geplakt op washi-tape, maakt het de pagina helemaal af.


Hier nogmaals het eindresultaat, maar hier is de bloem bewerkt met Citrus Minerale Terpentine van Old Holland.

Hopelijk hebben jullie weer wat inspiratie opgedaan.
Graag tot een volgende keer!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten