zaterdag 10 augustus 2019

Stay wild, alcohol various inkt op gelliplate en afbeelding met copics

Hallo,

Ik mag weer een blogpost verzorgen op het coloustockblog. Dit keer laat ik jullie een techniek zien met various alcohol inkt op de gelliplate ala Kate Crane. Ik zag laatst deze techniek en ben het meteen gaan uitproberen.


Breng allereerst een heel dun laagje acryl verf aan op de gelliplate en rol met de brayer uit. Laat het goed drogen.


 De volgende kleuren various inkt zijn er gebruikt: B02, B37, G14


Breng een stencil aan op de gelliplate nadat de acryl inkt op de gelliplate goed droog is.


 Breng de eerste kleur alcohol inkt aan. Druppel hier en daar wat inkt op de gelliplate.


 Rol met de brayer de inkt iets uit. Er moet snel gewerkt worden want alcohol droogt snel.


 Breng de volgende kleur various inkt aan.


 Rol dit met de brayer de inkt weer iets uit.


 Breng vervolgens de laatste kleur various inkt aan en rol de inkt met de brayer weer iets uit.



 Laat de alcohol inkt heel goed drogen en als de vrious alcohol inkt goed droog is, kan het stencil worden verwijderd.


Als het echt goed droog is, breng dan weer iets acrylverf aan, heel dun en rol het goed uit met de brayer.


Breng meteen papier aan op de gelliplate nadat de acrylverf is uitgerold met de brayer. Er moet nu snel worden gewerkt omdat het niet mag drogen. Rol met de brayer over het papier en verwijder daarna voorzichtig het papier van de gelliplate.


 Uiteindelijk is dit het resultaat van de various inkt op de gelliplate.


Omdat het een vrij drukke achtergrond is, heb ik het midden van de achtergrond bewerkt met gesso zodat de afbeelding die erop komt, beter tot zijn recht komt. Ook is de rest van de achtergrond verder bewerkt.


 De afbeelding is ingekleurd met copics.


 De volgende kleuren copics zijn er gebruikt.



Ik hoop dat ik jullie weer heb kunnen inspireren en tot de volgende keer.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten