zondag 4 augustus 2019

Sun Flowers



Hallo allemaal,

Met deze heerlijke tropische temperaturen, moest ik gelijk denken aan de pracht van de zonnebloem. De schitterende goudgele kleuren vind ik geweldig. In dit blog neem ik jullie mee, hoe ik de zonnebloem heb getekend, vervolgens gekleurd met de Copics en een achtergrond hebt gemaakt met de PanPastel. Heel veel plezier en inspiratie gewenst met het lezen van dit blog.




Als eerste ben ik met potloden gaan schetsen., Dit heb ik direct gedaan op het Perfect Colouring Papier voor Copics.



Na het schetsen heb ik de bloem overgetrokken met de permanent blackliners van Molotow.


Ik heb de bloem helemaal gekleurd.De kleuren welke ik heb gebruikt en de stappen van het kleuren, laat ik verderop in het blog zien.


Na het kleuren heb ik besloten om meerdere bloemen te tekenen, Als eerste weer met potlood en nadat ik tevreden ben, weer alles overgetrokken met de permanent blackliners van Molotow.


Ook heb ik kleinere bloemen getekend. Op dezelfde manier als de grote.


Als eerste heb ik de basis gekleurd met de Y11.


 Vervolgens heb ik de tweede kleur toegevoegd, de Y15


  Daarna ben ik verder gegaan met de Y18. Zoals je ziet laat ik in het centrum een beetje wit over. Zo kan ik straks makkelijker diepte aanbrengen in het blad.


Om de golden look te krijgen in de zonnebloem voeg ik YR 24 toe. Daarna ga ik terug naar de Y18 en dan blenden met de lichtste kleur: de Y11.


Onderstaan het resultaat.


Ik wil de bloemen gaan verwerken in mij art journal. Bij Tracy Scott heb ik ontzettend leuk snijwerk gezien in de art journals. Dat wil ik hier ook toepassen. Ik heb het even voor gedaan op wit papier. Ik ga namelijk werken in een zwart art journal. Dat zie je op de foto's slecht.

Als eerste teken ik om de 2.0 cm lijnen. Zowel horizontaal en verticaal.


  Vervolgens doe ik dat nog eens op 2.5 cm. Dan kan het snijwerk beginnen. Onderstaand het resultaat.


De achtergrond waarop ik de bloemen ga plakken, maak ik met PanPastel. Ik gebruik hier twee kleuren. Ik kijk altijd wat ik zelf mooi vindt.


Daarna stempel ik met Versamark een afbeelding erop. Ik laat de Versamark even aandrogen alvorens ik PanPastel aanbreng.


Dit doe ik daarna nog met twee stempels. Ook maak ik er rondjes op. Ik bewaar altijd de doppen van diverse flesjes of busjes ( denk aan: wasmiddel, deodorant etc.).


Als laatste plak ik de zonnebloemen erop. Deze pagina plak in mijn zwarte art journal.


De pagina ervoor heb ik uitgesneden. Ik heb voor een ruitvorm gekozen.


Als je de pagina dan ervoor doet zie je onderstaand het resultaat. Ook heb ik het snijwerk opgepimpt met wat witte stippen en lijntjes.

De kleine bloemen heb ik eveneens uitgeknipt. Deze heb ik op de uitgesneden pagina geplakt. Onderstaand het eindresultaat.


Ik hoop jullie met deze post geïnspireerd te hebben. Hele fijne zomer gewenst!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten