vrijdag 13 december 2019

Mandarijn eend met Daniel smith extra fine watercolors

Beste Bloglezers,  

 Vandaag werk ik met de Daniel Smith Extra Fine Watercolors op Flamboyant papier van Clairefonteine.

Eerst schets ik de Manderijn eend op het papier. Dan maak ik mijn kleuren al klaar in mijn palet. Kleuren die ik gebruikt heb van de serie flowers and more.
-Quinacridone gold
-Ultramarine Violet
-Phthalo blue
-Quinacridone rose
-Permanent Alizarin Crimson
-Neutral tint
-Burnt sienna


Dan begin ik met het aanbrengen van laagjes aquarel verf.


Ik werk per natte kleur vlek en probeer ik in die natte vlek een mooi verloop of een kleur overloop te creëren.


Let op dat de nattevlekken elkaar  niet raken, anders loopt het door elkaar heen. Dus geduld of gebruik eventueel een föhn.


En zo bouw je het laag voor laag naast elkaar op.



Je werkt van groot naar klein en spaar het wit uit Dus wit van papier en niet later toevoegen.


Bekijk de FAST versie hoe ik het heb gedaan.


Ook een REALTIME versie beschikbaar.


 Tot de volgende keer
Julia    





2 opmerkingen: