maandag 16 december 2019

Twee manieren om kerstbomen inkleuren met Copic Markers.


Goedemorgen allemaal,

Langzaam komen de kerstdagen dichterbij en ik denk dat in menig huiskamer inmiddels de kerstboom wel staat te 'shinen'. 
Buiten in de tuin kan natuurlijk ook:-)

Ik ben aan de slag gegaan om jullie te laten zien hoe je op een makkelijke manier een kerstboom kunt inkleuren met Copic Markers. Ik gebruikte hiervoor een kerstboompje uit de stempel set Merry Wishes van My Favorite Things.


Op de foto hier boven zie je welke kleuren ik heb gebruikt.

Stel je voor dat de boom buiten staat en het sneeuwt.  Dan blijft de sneeuw op de takken liggen en dat levert altijd een mooi plaatje op vind ik. Ik heb dus niet de hele boom groen gemaakt, maar slechts de delen die 'uit de wind' staan.


 Ik ben begonnen met de G40 om op wat kleur aan te brengen op de ondergrond.



Daarna met de YG67 heb ik de donkerste plekken gedaan. Ik werk met stipjes en begin met iets grotere stipjes. Deze laat ik langzaam overgaan in kleinere.


Met de YG17 heb ik vervolgens door de YG67 heen ook weer wat stipjes gezet.
En ben met deze tint ets verder gegaan dan met de eerste tint.


Met de YG03 heb ik hetzelfde proces herhaald en ben weer een stukje verder gegaan met de kleur. Ook zette ik met de YG03 de meeste stippen.


Om het groen wat mooier te laten blenden heb ik met de C00 heel veel stippen over het groen aangebracht. Je kunt dit ook met de Colorless Blender doen, maar dat is natuurlijk een persoonlijke keus.

  
Aan de sneeuwkant van de boom heb ik nog wat 'sneeuw' aangebracht.
Ik ben met de donkerste tint begonnen, in mijn geval de C3.


Daarna ben ik met de C1 weer iets verder naar buiten gaan werken.


Als laatste pakte ik weer de C00 om ook aan deze kant het sneeuw iets mooier uit te laten vloeien.


Met een witte Molotow One4all acrylic marker heb ik wat extra witte stipjes aangebracht aan de sneeuw kant. 


Zo zie je dat een boom niet perse helemaal groen hoeft te worden ingekleurd om het een kerstboom te laten zijn. 

Voor de stam gebruikte ik de kleuren E47, E44 en E43.

Natuurlijk zijn er tig mogelijkheden om een kerstboom in te kleuren. Dat heeft ook met smaak te maken en welke kleuren je in je bezit hebt.


Met dezelfde groentinten heb ik de boom ook nog op een meer traditionele manier ingekleurd.
Van donker naar licht met de 'flick beweging'.

Ook hier zette in wat witte stipjes op de onderste randjes voor het sneeuweffect.

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen en dat jullie ook eens op verschillende manieren een kerstboom gaan inkleuren.

Voor nu wens ik jullie allemaal alvast hele fijne feestdagen toe en graag tot de volgende keer!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten