maandag 30 december 2019

you are what you eat....



Goedemorgen allemaal, vandaag heb ik een blogpost voor jullie gemaakt. Hierin laat ik zien hoe ik deze grappige afbeelding van Bloobles heb ingekleurd met Copic Markers. 
Ik gebruik als achtergrond een gelliprint die ik heb liggen in een box met klant en klare achtergrondjes. Altijd handig om een stapeltje kant en klaar te hebben liggen. 


Ik begin altijd met de huidskleuren, E50, BV00, E00 en E000.


Breng als eerste een laagje E50 aan. 


Breng vervolgens de schaduw aan met BV00.


Op de laag BV00 breng ik daarna de E00 aan, zodat een mooie warme kleur ontstaat. 



Blend nu alle lagen samen met E000.


Ik kleur daarna het pakje van het meisje. Ik begin met de blauwtinten. Als eerste breng ik B04 aan. 


Gebruik daarna de B06 voor de eerste schaduwlaag. 


Daarna gebruik ik de B18 als diepste schaduw. 



Blend nu alle lagen samen door weer de B04 te gebruiken. 


De R21 is een mooie kleur voor de ooghoeken en de binnenkant van de mond. 



Als schaduw in de mond gebruik ik E04. 


Blend de laagjes in de mond samen met de R21. 


In de ogen gebruik ik Copic nr. 100 om de pupil zwart te maken. De BV00 gebruik ik voor schaduw in de ogen. 


Nu ga ik weer verder met de kleding en de sinaasappeltjes. Ik gebruik de YR04 als basis. Omdat de achtergrond blauw is, maak ik de kleding oranje. Oranje is complementair aan blauw en de kleuren versterken elkaar hierdoor. 


Breng de schaduw aan met YR09. 


Werk de YR09 uit met de YR07, zodat de overgang naar YR04 straks gemakkelijker wordt. 


Blend de lagen samen met de YR04. 


Sinaasappels hebben een gestructureerd velletje. Ik gebruik de blender marker om dit effect te bereiken. Zet stipjes in de kleurlagen. 



De peertjes worden groen en ik begin met YG11. 


Met de YG17 breng ik schaduw aan op de peertjes. 


Blend de YG17 uit met de YG13. 


Daarna gebruik ik de YG21, G20 en G24 om de peer een betere kleur te geven, omdat ik ze de groen vond. 


Ik gebruik E47 voor de steeltjes. 


De bananen krijgen een mengsel van Y13, Y23,Y26 en YR21. 


De kersen maak ik kersenrood met R35, R37 en R39. 


De pruimen maak ik nog iets donkerder rood. Hiervoor gebruik ik de R37 en R89. Ik gebruik de RV99 om een diepe schaduw te maken. 


Voor het kleuren van de ananas gebruik ik de volgende kleuren:
YG17, Y15, Y13, E79, E77 en E74. 


Als laatste kleur ik de haren blauw. Ik gebruik B04, B06, B18 en B39. 


Ik versier de achtergrond met een randje washitape. Ik gebruik verschillende soorten prints en maten om een leuk effect te krijgen. De afbeelding knip ik uit en plak ik er op. Met de Derwent line marker voeg ik nog een grappige quote toe die ik op het internet heb gevonden. En finito, mijn pagina is klaar. 

Ik wens jullie allemaal een goed, gezond en vooral creatief 2020.

groetjes
Miranda




Geen opmerkingen:

Een reactie posten