maandag 19 oktober 2020

Nevelig landschap met Pan Pastel

 Hallo, leuk dat je er weer bent!


Vandaag laat ik zien hoe je met Pan Pastel 

nevel in een landschap kunt maken.

De referentie foto komt van Pixabay,

Stevepb


 Ik heb Pastelmat papier in sand kleur gebruikt.

Ik heb eerst met de witte Derwent Lightfast

een grove schets gemaakt

en ben dan met Yellow Ochre Tint 270.8

begonnen met de lucht

Daar heb ik nog een laag Diarylide Yellow Tint 250.8

onder gedaan.


 Dan heb ik Yellow Ochre 270.5 genomen

en ben gedeeltelijk over de ander kleur gegaan.

Dan komt de eerste horizontlijn met Raw Umber 780.5


Daaronder komt weer een laag Yellow Ochre Tint 270.8


 Daar komt weer gedeeltelijk een laagje 

Yellow Ochre 270.5 overheen

en de volgende landschaplijn is weer met 

Raw Umber 780.5 gedaan.


 Er komt iedere keer weer een laagje Yellow Ochre Tint 

voor het neveleffekt, dus op de volgende foto ook.

Nu komt er een nieuwe kleur bij,

 Orange Extra Dark 280.1 

Ik zit nu op een andere plek te werken,

dus zijn de kleuren iets anders.


Ik ga verder met Burnt Sienna Shade 740.3

want hoe verder je naar de voorgrond komt, 

veranderen de kleuren.

Ik ga daar nog met Orange Extra Dark 280.1 overheen.


En wat komt er nu weer voor kleur?

Inderdaad, Yellow Ochre Tint 270.8

Nu is Orange Shade 280.3 aan de beurt,

ik maak een paar bomen en struiken in de verte.

Met Burnt Sienna Extra Dark 740.1

ga ik nu sterk van kleur, weer bomen maken. 


 Om een verloop naar een lichtere kleur te krijgen neem ik weer

Orange Shade 280.3


 Nu is natuurlijk weer Yellow Ochre Tint 270.8

aan de beurt voor de nevel

Nu maak ik grof de voorgrond met Burnt Sienna Dark 740.1



De vrije ruimte ga ik nu opvullen met de kleuren die ik 

iedere keer gebruikt heb.

Yellow Ochre Tint 270.8

Orange Shade 280.3

Burnt Sienna Shade 740.3

en dan komen er weer bomen met 

Burnt Sienna Extra Dark 740.1

Om een overgang te krijgen gebruik ik hierna

Burnt Sienna Shade 740.3

En dan weer Orange Shade 280.3
 

Om nu de bomen wat scherper te maken

neem ik Derwent Coloursoft Brown Black C640


 Om het af te maken neem ik nog Black 800.5

om de voorgrond en de boompunten donkerder te maken.


        Tussen de zwarte stenen heb ik nog wat Orange Shade 280.3

gedaan om het af te maken.

 


Met Pan Pastel kun je zulke mooie dingen maken

en het is zo lekker om mee te werken.

Tot volgende keer en een fijne dag!


Liefs 


 

 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten