woensdag 5 april 2023

GelliPlate achtergrondje maken voor een Tag.

 Hallo allemaal,

Vandaag heb ik mijn GelliPlate weer eens erbij gepakt. Je kunt er zoveel mee, en wordt door mij soms toch nog wel eens vergeten.

Dus haal hem uit je kast en ga er weer eens lekker mee spelen. Ik laat jullie vandaag een voorbeeld zien die je, denk ik, ook makkelijk zelf kan doen.

Dit gaan we maken:

Daar heb je voor nodig:

-GelliPlate van 3x5 Inch

-witte en gele acrylverf

- 2 kleuren inktpads

-brayer

-mask naar keuze

- A5 200 gr aquarelpapier 

-Crayon in bijpassende kleur

- stukje keukenrol

-velletje printerpapier

- Zwart witte Die Cuts om in het kleuren

- Derwent Inktense potloden: -1220 Green Aquamarine

  - 240 Sienna Gold

- 610 Red Viloet

- 1520 Hooker's Green

- 200 Sun Yellow

- 230 Golden Yellow

- 510 Cherry

- 740 Mauve

- 1400 Apple Green

Derwent Aqua Brush mt Fine

- Molotow Acrylic Twin Marker: - 232 Magenta

 - 160 Signal White

220 Neon Yellow Fluo


Doe een paar kleine dotjes witte en gele verf op je GelliPlate die op een acrylplaatje ligt.
Rol dit uit met je brayer.
Leg je papier erop en maak een afdruk.


Zo ziet je GelliPlate er uit nadat je de verf goed hebt verdeeld met je brayer.


Dit is hoe de afdruk er uit ziet.


Doe nu de inkt direct vanaf je inktpad op de helft van je GelliPlate.
Probeer in het midden een zachte overgang te maken met je vinger of een doekje. 
Rol de inkt uit met een brayer.


Leg je mask over het beïnkte gedeelte. Ga er met je brayer overheen en rol je brayer tussendoor een paar keer over je printerpapiertje. Je neemt namelijk de inkt door de "gaatjes"  weer weg. Haal je mask eraf en maak een afdruk op eerdere gele afdruk. Doe dit door je Gelliplate te keren en als stempel te gebruiken. Je kan dan beter zien of je hem op de juiste plek afdrukt.


Dan is dit het resultaat.


We herhalen dit nogmaals met een blauwe kleur. Breng inkt aan, rol dit uit, maak een zachte overgang.


Leg je mask er weer op en neem met je brayer de inkt weg.
Haal je mask eraf en maak een afdruk op het nog niet bedrukte gele stuk van je eerste afdruk.


Zie hier het resultaat. Dit gaan we nu gebruikten voor op de tag.
Ik stans deze afdruk op maat.
Er zit aan de bovenkant en onderkant nog een stukje wit, dat bewerken we zo met een crayon.


Ik heb een zwarte tag gestanst, de afdruk op maat gestanst en een groene mattag gemaakt door de kleinste tag met potlood om te trekken en uit te knippen. Dan is hij net een klein stukje groter dan de afdruk.


Bestempel je achtergrondje naar keuze met stempels.


Werk de witte randjes weg met je Crayon.


Maak spetters met de Molotow Markers.


Kleur de afdrukjes of witte Die Cuts in met Derwent Aquarelpotloden
Breng de kleur aan daar waar je het het donkerst wilt hebben.
Werk de kleur uit met je Derwent Aqua Brush.
Kleurnummers staan op de foto.


Doe hetzelfde met de vlinder.
Breng de kleur aan langs de rand. Ik heb gekozen voor twee bijpassende kleuren in 1 vlak
Werk de kleur uit naar elkaar toe met je Aqua Brush.


Hier zie je de kleurnummers. Ik heb de witte randjes wat dunner gemaakt door er een stukje af te knippen.


Kies een tekst naar keuze en plak die erop.


De vlinder bovenaan op de Tag met een iets uitstekende vleugel.



En dit is het eindresultaat.
Ik hoop jullie een beetje inspiratie gegeven te hebben om die gave GelliPlate weer eens erbij te pakken en er weer eens lekker mee aan de slag te gaan.

Tot mijn volgende post
Groetjes 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten