zaterdag 1 april 2023

Vind balans in elke dag!

 Hallo allemaal!

De lente is begonnen en daar heb ik mij door laten inspireren. Ik kwam een hele mooie Grunge stempel van Studio Light tegen met een van mijn lievelings voorjaarsbloemen erop.

Ik heb mijn Daniel Smith Gouache kleuren erbij gemaakt en heb er deze kaart mee gemaakt.


Hieronder kun je zien hoe ik te werk ben gegaan.


Ik heb de stempel (tweemaal) op kraftpapier gestempeld. 
Ik gebruik maar een van deze afdrukken.


Ik heb al een aantal kleuren van de Daniel Smith Gouache in mijn assortiment en zal vooral de geel kleuren gebruiken


Voor de blaadjes gebruik ik de kleuren Hansa Yellow Medium en Titanium White. Ik gebruik er een klein beetje water bij, om de gouache iets beter te kunnen verdelen.


Voor het hart van de bloem heb ik de Hansa Yellow Dark, ook gebruik ik deze kleur hier en daar in de bloem blaadjes.


Voor de schaduw plekken in de bloem gebruik ik de kleur Burnt Sienna.
Soms is het nodig om meerdere lagen over elkaar aan te brengen voor een meer dekkend effect. Dit heb ik op sommige plekken gedaan nadat de eerdere laag droog is.


Met bovenstaande 4 kleuren geef ik de narcissen een kleur. 
Gouache werkt erg fijn op kraft papier


Voor de bladeren meng ik de volgende kleuren : 
Permanent Green Light met Burnt Umber.
Hiermee kleur ik de stelen en de bladeren van de narcissen. Voor de lichtere plekken in de stelen gebruik ik bij de Green en Burnt Umber ook nog een tipje geel.


Voor de achtergrond heb ik de kleuren Titanium White en een klein beetje Ultramarine Blue gemengd en dit op de achtergrond aangebracht. 
Met enkele Derwent potloden breng ik nog wat accenten aan over de gehele ingekleurde afdruk.


Ik mat de afdruk op een gele en witte achtergrond en breng een tekst aan en daarmee heb ik een leuke kaart af.

Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren om ook met de geweldige Daniel Smith Gouache aan de gang te gaan.
Graag tot een volgende keer!










Geen opmerkingen:

Een reactie posten