woensdag 21 augustus 2024

Butterfly highlife


 Hoi Hoi

Leuk dat je er weer bent.

Ik ben weer eens met mijn lievelingsmarkers aan de slag gegaan.

Weet je welke dat zijn?

COPIC'S natuurlijk😉

 


Voor de Copic's gebruik ik het liefste Perfect Colouring Paper.

Ik heb hiervoor een stuk op maat 13 x15 cm gesneden.

Dan heb ik van een rol maskeerpapier stroken gesneden.



Dan heb ik  die op het papier geplakt.

Verder heb ik speciale tampon's voor de Copic Refill's gebruikt.

3 kleuren Refill's, B04, RV06 en B69.

En een palet waar ik de inkt van de Refill's op doe.

 


 

Dan druk ik de tampon in de inkt en ga daarmee stempelen,

eerst met RV06

 


 

Hetzelfde doe ik met B04

 

 

Dan pak ik toch ook maar de klem van de tampon's

want ik kreeg vieze vinger's😂

nu dus nog de B69 



Dan haal ik het maskeerpapier eraf.

De inkt is een heel klein beetje eronder gelopen

maar dat is niet erg.

 


Ik heb meerdere vlinder's gestempelt en dan uitgeknipt.

2 vlinder's heb ik direkt op het papier gestempelt. 


 

Mijn eerste vlinder kleur ik met de Copic RV02 in

zodat het papier al wat vochtigheid heeft.

 


 

Met de RV04 kleur ik het gedeelte bij zijn lijfje.

 


 

Met de RV06 ga ik nog wat donkerder.

 


 

Dan neem ik de B02 en ga vanaf de andere kant kleuren,

want ik wil een verloop van blauw naar roze.

 


 

 Met de RV02 en B02 ga ik het in elkaar kleuren.

 


 

B04 neem ik dan voor de donkere rand van de vleugel.

 

 

Het andere vlindertje die ik direkt op het papier gestempelt heb,

kleur ik eerst met B01

 


 

Daar ga ik dan met B02 gedeeltelijk overheen.

 


 

Bij het lijfje neem ik dan een donkere kleur, 

de B69

 


 

Dat blend ik dan met B04

 


 

De B04 blend ik nog een keer met B02

 


 

Mijn blad papier ziet er nu zo uit.

 


 

Dan wil ik er nog een Gem op hebben.

Daarvoor neem ik eerst RV02 en kleur het in het rond.

Ik laat in het midden een stukje wit staan.



 

Langs de rand van de Gem neem ik RV06

 


 

Dat blend ik dan met RV04

 


 

Dan is de RV02 weer aan de beurt.

 


 

Voor het middelste gedeelte neem ik dan RV00

 


 

De lijntjes maak ik met RV06

 


 

En voor de highlight's neem ik een witte Molotow One4all.

Deze witte Acrylmarker dekt goed over de Copic's.

 

 


 

Met een Copic Multiliner 0.3

ga ik een beetje doodeln langs de randjes van de strepen.

 


 

Ik laat niet elke vlinder zien die ik gekleurt heb, 

dan wordt het zo'n lang bericht.😉

Alle kleuren Copic's die ik gebruikt heb zijn:

B69, B66, B63, B01, B02, B04, 

RV00, RV02, RV04, RV06

De vlinder's heb ik dan een beetje verhoogt op het papier geplakt 

voor een 3D effekt.

 



Voor de kaart heb ik verschillende kleuren karton genomen,

zodat het allemaal mooi bij elkaar past.

Dan nog wat bling bling erop en klaar is de kaart.

De kaart is al bij de jarige aangekomen

en ze is er heel blij mee gelukkig😉


Leuk dat je weer bent wezen komen kijken.


Lieve groetjes


 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten