zondag 25 augustus 2024

Summer Vibes

 Hallo allemaal,

Ook ik ben in de zomerse sferen. 

Ben aan de slag gegaan met Daniel Smith aquarelverf en Copic markers en heb hier mee dit zomerse tafreeltje gemaakt


Eerst heb ik de randen van het papier afgeplakt en bepaald waar ik mijn horizon wilde.


Voor de lucht heb ik o.a. Ultramarine , Phthalo blue en Phthalo Blue Red Shade van Daniel Smith gebruikt. Voor de wolken heb ik n stukje keukenpapiet tot een soort balletje gemaakt en daar mee in de nog natte verf gedept tot ik te vreden was met de wolken.


Nadat de verf gedroogd was heb ik de tape van de horizon verwijderd en daar na de zee aangebracht.
Hiervoor heb ik Ultramarine blue en Pyroll oranges van DS gebruikt en gemengd tot ik tevreden was met de zeekleur.Eeerst een lijn aangebracht gelijk onder de horizon en toen met wate water de kleur naar beneden gebracht.


Toen het zand aangebracht. Diverse kleuren bruin en wat geel gebruikt om de kleur te krijgen.
Toen van boven naar beneden aangebracht en wat wit tussen het straan en de zee gelaten zodat het lijkt op golfjes. Deze foto laat niet echt duidelijk het kleur van het zand zien. Maar op de volgende foto komt de kleur beter tot zijn recht.


 
Nadat alles droog was het tape verwijderd en de pinguins, boom en bal aangebracht. Dit alles heb ik gekleurd met Copic markers.
Pinquins : N5, N7, N9
Snavels een pootjes : YR15, YR68
Zwemband en handoek : B34, G82, G85
"Zonnebrand"op liggende pinquin : R21, 0
Palmboom : YG07, YG17, YG62
                     E04, E11, E09
Bal: G82, YR15
Op de zwemband, handoek en bal met een molotow wit details aangebracht.

Hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren.
Tot de volgende keer:
Marja Groenewout






Geen opmerkingen:

Een reactie posten