woensdag 7 augustus 2024

Hello Sweet Friend

 Hallo bloglezers,

Mijn vakantie zit er weer op en met frisse energie weer aan de hobby begonnen. Beginnend met dit blogbericht. Het is de tijd van de bijen en dus  vond ik deze wel passend bij de tijd van het jaar.

Ik heb mijn mooie Daniël Smith verfjes erbij gepakt en een mooie goudinkt.


Wat heb je hiervoor nodig:
- Baohong Hotpressed grain satiné
-Daniël Smith Aquarelverf : - Quinderinedone Gold 089 
                                -Burnt Umber 011 
                                         -Payne's Blue Grey 235 
                              -Neutal Tint 229 

- Penseel Vincent uitgelezen Kolynsky 8-6-2 

-Cirkel doorsne 9 cm

_Derwent Inkense Saddle Brown 1740

-Molotow Blackliner 0,05 mm

-Potlood HB

- goudkleurige inkt

-tekst naar keuze

Leg alle materialen klaar zodat je lekker kan beginnen. De cirkel is een stans die in omtrek.


Trek je cirkel om met je potlood.
Teken onder in de cirkel de slapende bij.


Kleur de bij in. Het kopje heb ik gedaan met Payne's Blue Grey. 
De gele stukken verf je in met Quinderindone Gold. Begin met een basis laagje en als die droog is kan je met de volgende laagjes de kleurnuances aanbrengen,
Verf niet alle vlakken die naast elkaar liggen. Anders kunnen de kleuren in elkaar lopen.


Verf als laatste de pootjes en de zwarte streepjes tussen de gele vlakjes.


Neem voor de vleugels  Payne's Blue Grey en teken met penseel nr 2 de omtrek van de vleugels en de streepjes erin. Deze verf werk je lichtjes uit. De vleugel moet doorzichtig blijven.
Als het lijfje droog is kan je wat schaduw aanbrengen met Burnt Umber.


 Maak de binnencirkel nat met je grote penseel en laat verf hierin lopen.
Begin bovenaan de cirkel. Langs de bij doe je voorzicht met een kleineren penseel.
Begin met Quinderindone Gold, daarna Burnt Umber en als laatste wat Payne's Bleu Grey.


Breng nu op de plekken die je wilt wat extra kleur aan voor wat mooie accenten.
Laat je werk drogen.


Nu ga je met de goud inkt alles omtrekken en maak je tevens wat swirls en spetters.


Als de inkt droog is breng je hier ook wat schaduw aan met je verf.


Neem nu de Aquarel potlood en zet hier en daar de schaduw nog wat extra aan. Werk de kleur wel uit met een penseeltje voor een mooi verloop.
Haal je vel voorzichtig van het blok. Snijdt het op de gewenste maat. Mat het op, zoals ik deed, op goudpapier en daarna op zwart.
Plaats en een tekst op. Ik heb een hot foil tekst erop gedaan.


Ik hoop dat jullie het een leuk idee vonden. Mocht je hem ook eens maken, laat hem dan vooral op onze FaceBook pagina zien.

Tot mijn volgende post
Lieve groetjes 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten