zondag 13 juli 2014

PanPastel Pearlescent en Pearl medium

Wat zijn ze toch mooi de nieuwe PanPastel Pearlescents en de mediums! Ik hoop als dit bericht geplaatst wordt dat ze al verkrijgbaar zijn in de winkels want ook ik wil ze natuurlijk allemaal hebben.

Toen ik deze mdf paspop zag wist ik direct wat ik ermee wilde gaan doen. 
Als eerste heb ik deze geverfd met zwarte gesso. Toen deze droog was heb ik er wat structuurpasta op aan gebracht met behulp van een masker en een spatel.


Toen dat droog was ben ik de pop aan gaan kleden en heb alles vast gemaakt met een lijmpistool. Dan ga je opnieuw alles goed insmeren met zwarte gesso. Breng een niet te dikke laag aan anders doe je het effect van je structuurpasta te niet.



Nog wit gebleven plekjes stip je na het drogen nog wat aan met de zwarte gesso. 
Goed laten drogen voordat je deze met de PanPastel gaat bewerken. 
De ondergrond van de paspop heb ik daarna bewerkt met PanPastel medium white coarse.


Daarna heb ik alles wat erop geplakt zit met een applicator op kleur gebracht.


De kleuren die ik gebruikt heb zijn PanPastel Pearlescents Blue en Orange. Voor de blaadjes van de bloemen en de kleine hartjes heb ik de Pearl medium White fine gebruikt.


Met deze kleurtjes heb ik de hele paspop ingekleurd. Een ontzettend leuk werkje!


 Het geeft een prachtig effect op de bloemen maar ook op de figuurtjes van klei en van hout.


Ik hoop dat ik jullie hebben kunnen inspireren met deze paspop. 
Nog even een foto van de kleuren die ik gebruikt heb:


 Op de onderkant van deze doosjes kun je duidelijk de kleuren en de nummers lezen.


Jullie worden vast net zo enthousisast over de nieuw Pannetjes dan ik!
tot een volgende blogpost. Mocht je vragen hebben dan hoor ik het graag. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten