vrijdag 26 december 2014

Doodles in een template

Vandaag op 2e kerstdag, wil ik jullie laten zien hoe leuk je kunt doodlen in een template.
Zelf gebruik ik de templates van Ben Kwok die zijn te vinden op 
de Facebook pagina Ornation creation.
Maar je kunt natuurlijk ook kleurplaten gebruiken. Het is dan wel
het leukst om de lijnen extra licht af te drukken zodat je die
na die tijd niet meer  ziet en deze op gaan in je doodle werk.
Eerst zal ik drie uitgewerkte doodles laten zien.

Ik heb een schrift met ruitjes en daarin heb ik vierkantjes getekend 
van 6 cm bij 6 cm. 

Hierin zet ik allerlei doodles die ik vind op internet of zelf bedenk
Ik teken ze in stappen van 4. Het gaat mij er niet om hoe netjes
het er uit ziet, maar dat ik later nog goed weet hoe je de doodle
het  kan tekenen. Wil er zelf dan ook niet veel tijd in steken,


Doodle 1



Doodle 2



Doodle 3



Ik heb natuurlijk veel meer doodles gebruikt. 
Maar de andere doodles komen ook nog wel een keer uitgewerkt langs.
Zoals je hieronder ziet hoef je niet altijd alle vlakken te vullen.





Ik heb de template geprint op creme kleurig papier.
Daarna met de doodles getekend met de multi-liner SP 03 zwart.
Eerst wilde ik het werk alleen met een grijs potlood schaduwen.
Maar vond het toch wel jammer om geen kleur aan te brengen in zo'n mooie eend.
Dus toch maar de Copic markers en de PanPastels gepakt.






Gebruikt: copic multi-liner:
 SP 03 zwart

Copic markers:
YR 04-07-09 en YG 61-63-67

Panpastel:
520.8 - Ultramarine Blue Tint
520.5 - Ultramarine Blue
740.8 - Burnt Sienna Tint



Geen opmerkingen:

Een reactie posten