donderdag 23 juni 2016

Friends


Hallo allemaal,

Na de vele schitterende creatie met de fantastische  Molotow Aqua Twins wil ik jullie toch nog eens een creatie laten zien die is ingekleurd met Copic Markers, want dit blijft toch ook een super kleurmiddel.


Ik heb vandaag gekozen voor een stempel van IO ( Impression Obsession).

Ik ben begonnen met het stempelen van de bloem maar ik wilde graag een paar bloemen samen hebben.


Daarom heb ik dezelfde bloem nog een keer gestempeld op maskingtape en uitgeknipt.


Je legt dit masker dan op je eerder gestempelde bloem, dan kan je nog een bloem stempelen naast de eerste bloem, ik heb dit aan de linker en aan de rechter kant gedaan.



Neem je masker weg, en dan kan je beginnen met kleuren.

Ik ben begonnen met een grondlaag R20, ik werk altijd blaadje voor blaadje af zo hou je mooi overzicht.


Breng dan je 2de kleur aan, in dit geval is dat R22 en blijf een stukje terug van je vorige kleur, neem dan terug R20 en blend deze 2 kleuren zodat ze mooi in elkaar overvloeien.


Neem dan je 3de kleur, in mijn geval is dit R27 en kleur een klein stukje aan de kant waar de blaadjes overlappen.


Omdat mijn 3de en 2de kleur een te groot verschil zijn kan je ze niet zo goed blenden, daarom neem ik met R22 een beetje kleur op van R27 zodat ik een soort tussenkleur heb, hiermee kan ik de 2 kleuren dan blenden, als laatste kan je nog met R20 de rest blenden.



Hier zie je nog een tussentijdse foto.


Als de ganse bloem gedaan is neem ik nog een hele donkere kleur R59 om hier en daar nog wat schaduw aan te brengen.

Het hartje van de bloem heb ik gedaan met YR23.


Als de bloemen klaar zijn kan je beginnen met de blaadjes, hier ga je  hetzelfde te werk als bij de bloemblaadjes.

Eerst een grondlaag met YG61.


Met YG63 heb ik nog wat streepjes aangebracht, dit doe door vanuit de nerf naar de buitenkant te zwiepen, zo krijg je een meer natuurlijk uitzicht, ga er daarna nog even met YG61 over, met YG67 heb ik hier en daar nog wat schaduw aangebracht tegen de bloemen.


Hier zie je dan het geheel.


Ik heb nog een teksstempel gebruikt ook van IO en dan mijn kaartje gemat op gekleurd cardstock en op een witte dubbele kaart.

Dit is dan het resultaat.


 


Ik hoop dat jullie het een leuke post vinden, dan zie ik jullie graag terug binnen 2 weken.

Liefs
Nadia
x

3 opmerkingen: