maandag 20 juni 2016

Stempelen met Molotow Aqua Twin Markers



Lieve blogvolgers,

Wat is het toch heerlijk om met de Molotow Aqua Twin Markers te mogen werken. Echt genieten! Penny Black heeft erg mooie "dichte" cling stempels. Toen ik deze zag wist ik gelijk wat ik ermee wilde gaan doen. Stempelen met de Molotow Aqua Twins!


Ik heb hiervoor gebruikt:
Molotow Aqua Twin markers: 008 Pink, 010 Purple, 019 Brown en een door Sakia samengestelde marker met een mooie olijfgroene kleur
spray flesje met water
Strathmore Mixed Media papier 300 grams
Penny Black Slapstick stempel
Misti
Heattool
Çrealies achtergrond stempeltje 8
Carabelle studio achtergrond stempel
Altenew Inkt Anctic en Soft Lilac



Leg een 300 grams papier in zijn geheel of alvast voorgesneden op je Misti. 
Beïnkt de stempel met een heel lichte kleur inkt. Hiervoor heb ik gebruikt Altenew Anctic zodat de stempel ook echt naar de achtergrond verdwijnt.


Op deze foto zie je de gestempelde achtergrond. Nu pak je de bloemenstempel en twee gekleurde markers waarvan jij vindt dat ze mooi bij elkaar passen. 


Wat je nu gaat doen is met de beitelpunt van je Aqua Twin marker kleur aanbrengen op je stempel. Ik ben begonnen met de lichtste kleur, 008 Pink daaroverheen de 010 Purple aangebracht op plaatsen waar ik de bloem wat donkerder wilde hebben. 

Je sprayt nu wat water over de stempel heen dit hoeft niet veel te zijn omdat de inkt ook redelijk nat is op je stempel. Als je dat gemakkelijker vindt kun je uiteraard ook je aqaurelpapier bevochtigen, in plaats van je stempel voordat je deze gaat afdrukken. 


Dit is de eerste afdruk met water. Omdat ik deze wat intenser wilde hebben van kleur, heb ik nogmaals de stempel beïnkt met de Markers en nu afgedrukt zonder te bevochtigen met water. Tussendoor kun je als je dat prettiger vindt wat drogen met de heattool zodat je goed kunt zien hoe het eruit gaat zien. 


Dit is dan de 2e afdruk. De Misti is hierbij voor mij onmisbaar. Ik heb de stempel steeds in gedeeltes gekleurd. 


Na de grote bloem ben ik de bloemknoppen op dezelfde manier gaan kleuren. De donkerste kleur kan wat op je lichtere marker komen, dit kun je redelijk goed schoonmaken op een stukje kleukenrol. 


Als laatste de takken/steeltjes van de bloem. Hiervoor heb ik kleur Brown 019 gebruikt en een mooie marker samengesteld door Saskia, in de kleur olijfgroen. 


Dit is het resultaat van het stempelen met de Molotow Aqua Twin Markers. Ik vind het zelf erg mooi. Je kunt het natuurlijk net zo waterig laten lijken als je wilt, door meer of minder water te gebruiken. Ook de intenstiteit van de kleur kun je zo beïnvloeden. 


Om er een leuke kaart van te maken heb ik een tekst van Studio Light erop gestempeld met Versafine, Spanish Moss. 


Op deze achtergrond met Altenew inkt Soft Lilac nog een achtergrondstempeltje aangebracht van Crealies.



Uiteindelijk zijn het twee kaartjes geworden met deze ontzettend leuke techniek!
Probeer het zelf eens en laat je verrassen door het resultaat. 

lieve groetjes, 




4 opmerkingen: