woensdag 3 mei 2017

Just for you

Hallo allemaal,


Vandaag een kaartje voor een speciaal iemand. Gemaakt met mijn favoriete kleuren. Ik word er zelf erg vrolijk van. Zo wil ik even laten weten dat ik aan hem/haar denk.

Onderstaande materialen heb ik gebruikt:
  • Papier: Schut 225 gram (het rode blok)
  • PanPastel voor achtergrond:
    • 430.5 Magenta
    • 580.5 Turquoise
  • PanPastel voor schaduw om de grote stempel:
    • 470.5 Violet
  • Versamark
  • Ghaint Fix Basic
  • Grote stempel is van Chocolate Baroque
  • Diverse achtergrond stempels.
  • Witte masking tape

Als eerste heb ik de stempel gestempeld en voorzien van maskingtape. Omdat ik witte maskingtape heb gebruikt zie je dat in eerste instantie (op de foto) niet.



Op verschillende plaatsen heb ik de turquoise kleur PanPastel aangebracht.


Daarna ben ik op de nog witte plaatsen de tweede kleur gaan aanbrengen, Magenta.
Eerst begin ik met de kleuren licht aan te brengen. Daarna ga ik meerdere lagen aanbrengen, totdat ik tevreden ben.


Door de kleuren in elkaar over te laten lopen ontstaat er een derde kleur.
Als ik tevreden ben over de kleuren, fixeer ik de kaart.


Daarna breng ik met Versamark stempelafdrukken op de achtergrond aan. De kleur van de PanPastel breng ik daaroverheen deppend aan. Als ik te hard ga wrijven, kan het motief van de stempel verloren gaan.


Ik breng net zoveel achtergrondstempels aan totdat ik tevreden ben over het resultaat.
Daarna fixeer ik de stempel nog een keer en haal het masker van de kaart af.


Met de Derwent Pastel potloden heb ik de stempelafdruk ingekleurd.


Om de grote stempel meer aandacht te geven heb ik met de PanPastel Violet een schaduw aangebracht. Ik heb een dun lijntje om de stempel heen gezet en dit naar buiten toe uitgeveegd. Daarna heb ik de kaart nog een keer gefixeerd.


Ik hoop dat ik met deze blog jullie heb kunnen inspireren. Veel plezier met de PanPastel! Tot de volgende blog.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten