donderdag 18 mei 2017

Zonsondergang

Hallo allemaal,



In elk seizoen hebben we schitterende zonsonder-en opgangen. Schitterend om naar te kijken. Ik vind dit prachtig en ben er door geïnspireerd geraakt om dit blog te schrijven. Ik neem jullie stap voor stap mee naar mijn zonsondergang gemaakt met de PanPastel.

Onderstaande materialen heb ik gebruikt.
  • Papier: Schut 225 gram (het rode blok)
  • PanPastel:
    • 100.5 Titanium White
    • 921.5 Pewter
    • 580.5 Turquoise
    • 280.5 Orange
    • 380.3 Red Iron Oxide Shade
    • 220.3 Hansa Yellow Shade
    • 660.5 Chrom. Oxide Green
    • 740.5 Burnt Sienna
    • 620.1 Phthalo Green Ex. Dark
  • Ghiant Fix Basic
  • Memento inkt
  • Impression Obsession: diverse kleine stempeltjes


Als eerste heb ik van dun papier een stuk gescheurd met een golfbeweging erin. Hiermee ga ik het landschap aanduiden.



Daarna start ik met de PanPastel om de kleuren aan te brengen. Ik begin met de 380.3 Red Iron Oxide Shade.




Daarna met de Orange.


Zo bouw ik de lucht op tot aan de licht blauwe kleur. Ik laat de kleuren een beetje in elkaar overlopen zodat je een zachte overgang van de kleur krijgt en geen harde strepen.


Als de basis van de lucht klaar is ga ik met de wit en zilver, wolken aanbrengen.


Hier en daar wat  dunne streepjes. Zo creëer ik een soort sluier bewolking.


Als de zonsondergang en de wolken klaar zijn, start ik met het weiland. Onderaan met de donkergroen en de aarde tint. Met de licht groen wrijf ik het uit. Om deze kleuren niet in de zonsondergang te mengen, heb ik het witte blaadje  aan de bovenkant geplakt.


Hieronder is het landschap klaar. Nu ga ik met behulp van kleine stempeltjes wat leven in het landschap aanbrengen.


Dit doe ik met behulp van de stempelliniaal. Zo kan ik zien dat waar ik de stempel het beste kan afdrukken.


Naar eigen inzicht stempel je wat bomen, huisjes, vogels etc. Totdat je tevreden bent over het resultaat.


Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren met deze kaart. Heel veel plezier met de PanPastel.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten