zaterdag 4 november 2017

Een bloem voor jou.





Hallo allemaal,

Vandaag wil ik jullie een kaart laten zien, waarbij de achtergrond gemaakt is met PanPastel en embossingpoeder. Daarover een afdrukje dat ingekleurd is met de PanPastel.




Als eerste heb ik de afbeelding met Versamark gestempeld en geëmbost met Clear Gloss embossingpowder.




Je ziet de afdruk op het papier. Doordat deze geëmbost is, kun je de afbeelding ook voelen.




Daarna ga ik er met de PanPastel erover heen. 




Doordat je afdrukjes hebt geëmbost, krijg je een mooie subtiele achtergrond.


Daarna heb ik een ander stuk papier genomen en dit kleiner gesneden dan de achtergrond.


Als eerste heb ik de bloem gestempeld met zwarte inkt. Laat deze even drogen of gebruik de heath tool om het drogingsproces te versnellen. Daarna heb ik de gehele kaart gekleurd met dezelfde kleur als de ondergrond. Ik heb dit over de gehele kaart gedaan.




Met twee donkere kleuren breng ik meer kleur en diepgang aan in de bloem. Ik doe dit met een penseeltje. Ik neem een heel klein beetje water en veeg dit af op een stukje keukenrol. Met het penseeltje neem ik aan de rand van het potje van de PanPastel wat kleur op.



Nadat ik de kaart gekleurd heb, kijk ik of k ook de randen van de kaart iets donkerder wil hebben. Met de kleur die ik gebruik heb, voor het kleuren van de bloem, geef ik de rand van de kaart nog een extra accent. Ik heb dit met een sponsje gedaan.


Als ik tevreden ben, plak ik beide onderdelen op elkaar. Je kaart is klaar. Ik ben gek op mooie teksten, echter doe ik it pas later erop. Op het moment dat ik weet voor welke gelegenheid ik de kaart ga gebruiken.






Ik hoop jullie met deze kaart geïnspireerd te hebben en wens jullie veel plezier en ontspanning met onze fantastische hobby. Hartelijk groeten!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten