maandag 13 november 2017

Van Junk naar Funk! - Art Journal Pagina



Goedemorgen!

Ik laat jullie vandaag zien hoe ik van een junk pagina (een pagina met restjes papier en verf, waarvan je denkt dat wordt nooit meer wat), een gave art journal spread kunt maken. Ik heb verschillende technieken gebruikt. Jullie zien op foto 1 de oorspronkelijke pagina. Op foto 2 heb ik hier 3 strookjes van een ghostprint van de GelliPlate uit een eerder project op vastgeplakt met gel medium. En op foto 3 heb ik dit ook gedaan, maar dan met uitgescheurde cirkeltjes van een ander project. Dit zorgt ervoor dat je ondergrond interessant wordt.


Daarna breng ik wat gesso hier en daar aan. Op foto 1 zien jullie dat ik bepaalde stukken open laat. Ik ga nu verder met de nieuwe acrylverf van GelliArts. Deze is fijn voor op de GelliPlate, maar ook om zo op je project te gebruiken. De kleuren zijn super en je hebt maar weinig verf nodig. Ik breng het hier en daar aan met een oud pasje op de linkerpagina. Datzelfde doe ik met de turquoise metallic verf van Ara, die breng ik op de rechterpagina aan met een pasje.


Ik ga nu de kleine vierkante GelliPlate gebruiken uit de nieuwe kit. Ik rol wat GelliArts verf uit (foto 1) en plaats het metallic materiaal (punchinella)  eroverheen (foto 2). Ik maak hiermee op het turquoise deel 2 afdrukken. 


Ik ga nu verder met de turquoise verf van Ara, breng deze aan op de Plate en ik gebruik een van de nieuwe stencils van GelliArts voor een gaaf patroon (foto 2). Ik maak zo 2 afdrukken op het linkerdeel van de pagina. Op foto 3 zien jullie het resultaat. 


 Ik besluit om nog een laagje aan te brengen en wel met de paarse metallic verf van Ara. Ik breng deze aan op de GelliPlate en gebruik een van de nieuwe mini printing tools. Hiermee kun je gave patroontjes aanbrengen op de GelliPlate. Ik maak wat afdrukken op de pagina's en op foto 4 zien jullie hoe het er dan uitziet. Ik vind het echt tof om te zien dat alle lagen nog te zien zijn, dit komt ook omdat ik niet overal gesso en acrylverf overheen heb gedaan. 


Daarna ben ik begonnen met op de rechterpagina een gezicht te tekenen, en ja, ik teken graag gezichten maar toch probeer ik hierin iedere keer weer te variƫren. Ik schets de contouren en Daarna breng ik om het hoofd en de schouders een laagje witte gesso aan. Ik laat het grootste deel van het gezicht en het lichaam verder zoals het is, ik vind het een interessante achtergrond.


Ik maak eerst nog met behulp van de GelliPlate, het metallic materiaal en blanco washi tape mijn eigen washitape. Ik plak eerst 3 strookjes tape op mijn craftsheet (foto 1). Hierna rol ik zwarte acrylverf uit over de GelliPlate en plaats het metallic materiaal erop. Ik maak eerst een printje op papier. Het 2e printje maak ik op de washi tape, en uiteindelijk zien jullie op foto 3 mijn eigen gemaakte washi tape :-) 


Het tape breng ik aan rondom de pagina als een soort kader. Ik ga daarna verder met het gezicht. Ik breng niet veel details aan, ik zet de ogen, wenkbrauwen, neus en mond aan. De mond geef ik nog wat kleur. Ook krijgt ze roze wangen. Daarna breng ik met mijn vingers de goud gele metallic verf aan van Ara voor het haar. Dit contrasteert mooi met de blauwe achtergrond. Als finishing touch breng ik nog wat zwarte verf aan door een stencil (in hetzelfde patroon als de oorspronkelijke achtergrond). En ik schrijf wat met een witte paintmarker. Dit is het resultaat:


Ik vind het echt een geweldig resultaat. Toch weer een portret, maar toch ook weer heel anders dan de vorige. 

Ik hoop dat ik jullie heb laten zien dat je niet bang moet zijn om een pagina te starten met restjes verf of restjes papier. Want het kan best iets gaafs worden :-)

Tot de volgende keer!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten