zaterdag 4 augustus 2018

Goede vrienden

Hallo allemaal,

Deze stempel sprak mij zo aan, dat ik daarmee direct aan de slag ben gegaan. De komende tijden hebben wij veel verjaardagen. Ik vind het leuk om iets persoonlijks te geven. Ik heb een notitieboekje gepimpt met de PanPastel en de Derwernt Coloursoft potloden.
In onderstaande post laat ik jullie stap voor stap zien hoe ik dat gedaan heb.



 Ik wil de stempel embossen, omdat ik dan straks een mooi effect krijg  als ik de gehele achtergrond met PanPastel bewerk. Alvorens ik de stempel afdruk met VersaMark, bewerk ik het gehele papier met een anti-static pouch. Een zakje waarmee je zorgt dat op het papier magnesium komt te zitten. Hierdoor valt het overtollige embossingpoeder makkelijk van je papier af




Na het embossen ga ik aan de slag met de Derwent Coloursoft potloden en de de Derwent blender. Ik breng graag meerdere kleuren aan en wil dat deze mengen voor een mooi egaal resultaat. Er zijn verschillende manieren om te zorgen dat de kleurlagen mengen. Vele van jullie kennen waarschijnlijk de reukloze terpentine. Dat mengt ook erg goed, maar is niet goed voor ons milieu en onze gezondheid. 
De blender van Derwent vind ik fantastisch. Je maakt draaiende bewegingen over je reeds aangebrachte kleuren. Dit doe je vanuit de schaduw naar het licht.








Als ik de stempelafdruk helemaal heb ingekleurd, ga ik de achtergrond kleuren met de PanPastel.





Hierna breng ik wat tekstempel aan met de Versamark. Zo kan ik dit op kleur brengen met dezelfde PanPastel.



Nadat ik de Versamark voorzien heb van PanPastel, fixeer ik het stuk papier in zijn geheel. Hierdoor geeft de PanPastel niet meer af.


Als laatste maakt ik het af met een mooie tekst-stempel. Hiervoor gebruik ik altijd een stempelhulp. Zo kan ik een aantal lagen zwarte inkt aanbrengen. De tekst is dan mooi en helder leesbaar.



Ik plak als laatste het papier op de kaft van het notitieboekje en mijn cadeautje is klaar.







Ik hoop jullie hiermee op een warme manier geïnspireerd te hebben. Geniet met elkaar van deze mooie warme zomer! Hartelijk groeten,


1 opmerking:

  1. Wat een prachtig geschenk, supermooie stempel, en bedankt voor de uitleg ! Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen