donderdag 4 oktober 2018

Poppy

Hallo allemaal,

Deze keer laat ik jullie stap voor stap zien hoe ik met de PanPastel en Pastelpotloden een Poppy maak. Ik heb Pastelmat papier in de kleur off-white gebruikt. Dit papier is zeer geschikt om te werken met krijtachtige kleurmaterialen. Het werkt fantastisch en de producten komen super tot zijn recht.


Onderstaande kleurmaterialen heb ik gebruikt:

PanPastel kleuren:
  • 010    colorless blender
  • 580.5 turquoise
  • 560.5 phtalo blue
  • 340.5 permanent red
  • 340.3 permanent red shade
Pastel Potloden van Derwent:
  • 140 raspberry
  • 160 crimson
  • 170 maron
  • 190 coral
  • 720 titanium white
  • 610 burnt carmine
  • 450 green oxide
  • 510 olive green
  • 530 Sepia

Ik begin met een potlood lichtjes te schetsen. Niet te hard want ik wil straks het potlood niet meer zien ( zoveel mogelijk uitgummen met kneed gum)






Als ik de schets naar tevredenheid af heb, gum ik met de kneed gum de lijnen een beetje weg ( lichter maken). Ik vind dat persoonlijk mooier.


Hierna start ik met kleuren. Voor de aanzet van de tekening, gebruik ik eerst de Pastel potloden.




De grote oppervlakten kleur ik in met PanPastel en de spitse tool.



Daarna gebruik ik de potloden om meer detail aan te brengen.




Het vlekt een beetje rondom de Poppy, maar met de kneed gum haal ik dit weg. Daarna ga ik met de PanPastel de achtergrond maken. Ik begin met een lichte kleur en gebruik dit samen met de blender. Dit werkt echt fijn en mooi.


Als laatste zet ik de schaduw extra aan met een donkere kleur blauw.


Als je tevreden bent, gebruik dan de Academy fixatie om het project te fixeren. Zo geeft het niet meer af.


Ik heb getwijfeld wat te doen met het resultaat, maar voor nu heb ik besloten om het in te lijsten. 



Ik heb ervan genoten om vanuit het niets zelf een Poppy te maken. Het werken en het resultaat met de pastel producten is een feestje.

Hartelijk groeten en tot de volgende keer!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten