maandag 26 november 2018

Decide to be happy

De mooiste materialen om te gebruiken op je Gelliplate liggen gewoon op de grond in de tuin. 
Overal laten de bomen hun bladeren vallen en ik heb er dus een aantal verzameld om ze te gebruiken op de Gelliplate. 


Ik werk deze keer met de Distress Oxide inktjes, omdat ze een mooi mengen.

Als papier gebruik ik het mangapapier van Clairefontaine. Het mangapapier heeft een mooi glansje en het is met 200 gram nog redelijk stevig. 



Bestempel je Gelliplate met de oxide inkt. Ik rol de inkt niet uit, omdat ik de structuur van het stempelkussen in de afdruk wel leuk vind.



Leg de bladeren uit de tuin op de inkt. Bedek met een vel papier en druk stevig aan. Rol even na met een brayer. 



Waar de bladeren op de Gelliplate lagen, komt er geen inkt op het papier, je krijgt zo een mooi silhouet afdruk.


Wat ik eigenlijk nog mooier vind, is de ghostprint, de 2de afdruk van de Gelliplate, nadat je de bladeren weg hebt gehaald. Op deze afdruk staan ook de nerven. Ik had de blaadjes al voor een proefje gebruikt en die inkt is nu ook zichtbaar op de ghostprint. 



Herhaal de sessie met de 2de kleur inkt. Leg de bladeren wel op een andere plek op de Gelliplate.



Maak weer een 1e afdruk.


En maak ook een 2de ghostprint. 


Gebruik een 3de kleur en herhaal de voorgaande stappen. Leg ook deze keer de bladeren op een andere plek op de Gelliplate.


Doordat je de bladeren iedere keer verplaatst, zie je kleur 1 en 2 door de openingen van de bladeren in afdruk 3. Ik vind dit altijd een leuk effect geven. 



Om de achtergrond nog een beetje interessanter te maken, gebruik ik wat achtergrondstempels in dezelfde kleuren als de inkt. 



Ik gebruik mijn achtergrond voor een art journalpagina. De afbeeldingen die ik hiervoor ga inkleuren met Copic Markers, zijn van Mischief Circus. 


Ik breng eerst een laagje E50 aan. omdat de hoofden best wel groot zijn, gebruik ik de beitelpunt om minder strepen te krijgen en de gehele oppervalkte snel te kleuren. 


Met de BV00 breng ik schaduw aan. 


Breng een laagje E00 aan over de gedeeltes waar de BV00 zit. 


En blend alle laagjes samen met de E0000.


Voor de ogen begin ik met B05.


Daarna breng ik op het donkerste gedeeltes de B06 aan. Voor het meest donkere gedeelte gebruik ik de B39.


De haren worden roze. Ik gebruik hiervoor de RV10. Gebruik deze kleur ook op de lippen.



Gebruik de RV13 voor wat meer schaduw in het haar en voor op de bovenlip.

Met RV14 maak ik de diepste schaduwen in het haar. Ook gebruik ik deze kleur voor de bovenlip. 


Om de wangetjes nog wat meer aan te zetten , breng ik een laagje RV21 aan. Gebruik dezelfde blauw kleuren voor de oogschaduw.


Bend de blauwe laagjes samen met de B10.
Voor de kroontjes gebruik je de Y13.


Werk de kroontjes verder uit met Y15 en Y17. 
Voor de roze stukjes en hartjes en de oogschaduw van het 2de meisje gebruik ik weer RV10, 13 en 14. 


Voor de jurkjes blijf ik dezelfde kleurtjes gebruiken, begin met een dun laagje RV10.


Breng een 2de laag aan met RV13.


En gebruik RV 14 voor de donkerste gedeeltes. 


Blend alle laagjes samen met de RV10.


Begin het geel met de Y13.


Breng diepte aan met Y15.


Gebruik voor de donkerste gedeeltes de Y17 en blend de laagjes samen met de Y13.


Start met de lichtste tint blauw, de B00.


Werk het blauw verder uit met de B02 en de B05.


Als donkerste kleur blauw neem ik de B06.



Ik werk alle kleding verder af door hier en daar nog een extra laagje kleur aan te brengen, zodat de kleuren wat voller worden. 


Als ik tevreden ben knip ik alle figuurtjes uit en plak ze op de achtergrond. 

Afbeeldingsresultaat voor molotow marker

Met de Molotov marker maak ik een border randje en schrijf ik een leuke quote (gevonden op het internet).



De art journalpagina ziet er uiteindelijk zo uit.

groetjes en tot de volgende keer
Miranda



Geen opmerkingen:

Een reactie posten