zondag 4 november 2018

It's beginning to look a lot like........

Hallo allemaal,

Leuk dat jullie komen kijken naar mijn post. Degene die mij volgen via facebook weten dat kerstmis voor mij een speciale plek heeft in mijn hart en ik hier ook echt naar uitkijk. Ook al is het begin november en zijn we nog volop van de schitterende herfst aan het genieten,...... neem ik jullie toch al even mee naar de wondere wereld van kerstmis. Ik heb een kerstkaart gemaakt met PanPastel en een afbeelding gekleurd met de Copic Markers.  




Als eerste ben ik gestart met het kleuren van een afbeelding van Polkadoodles. Tijdens het kleuren draai ik vaak met mijn werk, om zo beter te kunnen zien wat ik doe. Ik ben gestart met het kleuren van het papier. Hiervoor heb ik de volgende kleuren gebruikt: W4-W2-W1-W0-W00.


Vervolgens heb ik de baard voorzien van wat kleur. Hiervoor heb ik gebruikt: N2-N1-N0.


Aansluitend ben ik gestart met de handen en voeten. Hiervoor heb ik de volgende kleuren gebruikt: C7-C5-C3-C2.


Daarna de neus: E51-E93-E95


De jas en de hoed heb ik "kerst rood" gemaakt. Hiervoor heb ik gebruikt: T5-E07-E19-R24. 


De riem heb ik gekleurd met N9 en N5. De gesp met Y28.



Vervolgens het cadeau. Hier heb ik wat contrasterende kleuren aangebracht. De strik is gekleurd met: YG61-YG63_YG67


Ten slotte het cadeautje zelf: B12-B14-B18


Daarna heb ik de een laars overgetrokken. Ik had nog een kerstsok liggen van MDF. Deze heb ik als mal gebruikt.


Met PanPastel heb ik de sok rood gemaakt. Vervolgens heb ik met en het sterrenstencil sterren aangebracht. Hierna heb ik de kerstsok gefixeerd. Vervolgens heb ik met een witte gelpen de sterren van een lijntje voorzien. 



Ik vond de kerst sok nog iets kaal. Ik heb de hals van de sok nogmaals nagetrokken en een rand getekend. ook deze heb ik met behulp van PanPastel, het stencil en de witte gelpen bewerkt.



Over de hiel en de neus heb ik groene Panpastel gedaan. Vervolgens ook bewerkt met het stencil en de witte gelpen.  Met de zwart pen heb ik de lijnen gezet. Daarna twee witte boompjes gestanst en de afbeelding uitgeknipt en opgeplakt.


 Ik heb met veel plezier deze kaart gemaakt. Dank je wel voor het lezen! Heel veel creatieve groeten,



Geen opmerkingen:

Een reactie posten