zondag 10 februari 2019

jungle

Hallo,

Vandaag ben ik de gelukkige die een blogpost mag verzorgen voor colourstock. Ik ga een tutorial verzorgen met de airbrush en de copics. 

De achtergrond in de cirkel is gemaakt met de airbrush. Ook met copics kunnen er mooie achtergronden worden gemaakt. In deze creatie heb ik gekozen voor een wat rustige achtergrond, maar binnenkort laat ik nog een andere achtergrond zien die ook met de airbrush gemaakt kan worden.  Wat je nodig hebt voor deze achtergrond is een airbrush en de kleuren copics die je gaat gebruiken. De markers zijn het ideaalst, maar ook met de sketch kun je de airbrush goed gebruiken

Plaats de marker in het hulpstuk. De punt van de marker loopt schuin naar beneden. Als de airbrush aan is gezet beweeg het hulpstuk rustig op en neer. Als je te snel op en neer beweegt dan krijg je uiteindelijk een rommelig, niet egaal geheel met strepen.


Nadat het groene gedeelte klaar was,  heb ik met een andere kleur en een mask een motief aangebracht.

 Voor de achtergrond is dit het resultaat. Op de kaart zien jullie hoe uiteindelijk de achtergrond mooi tot zijn recht komt

De afbeeldingen zijn ingekleurd met copics. Ik geef uitleg bij het inkleuren van de palmboom. De andere afbeeldingen zijn op dezelfde manier ingkleurd.
Ik heb de volgende kleuren gebruikt voor de bladeren: YG03, YG05, YG07, YG09, G19

Met de YG 03 is het blad voor 90% ingekleurd

Vervolgens wordt met de YG05 3/4 deel over de YG03 heen gekleurd

Met de YG03 ga je een stukje over de YG05 en stop daar waar de YG03 ophoudt

Met YG07 ga je voor 3/4 deel over de YG05

 Met de YG05 ga je een stukje over het laatste gedeelte van de YG07 en stop waar de YG05 ophoudt.

 Met de YG03 ga je over het laatste stukje van de YG05 en stopt waar de YG03 ophoudt

 Met de YG09 ga je 3/4 deel over de YG07

 Met de YG07 ga je over het laatste gedeelte van de YG09 en stopt waar de YG07 ophoudt

 Met de YG05 ga je over het laatste gedeelte van de YG07 en stopt waar de YG05 ophoudt

Met de YG03 ga je over het laatste gedeelte van de YG05 en stopt waar de YG03 ophoudt 

Met de G19 ga je voor 3/4 deel over de YG09, en laat deze donkere kleur iets verder door lopen langs de nerf van het palmblad zodat er schaduw ontstaat langs de nerf van het blad

 Met de YG09 ga je over het laatste gedeelte van de G13 en stopt daar waar de YG09 ophoudt

 Met de YG07 ga je over het laatste gedeelte van YG09 en stopt daar waar de YG07 ophoudt

 Met de YG05 ga je over het laatste gedeelte van de YG07 en stopt daar waar de YG05 ophoudt 

Met de YG03 ga je over het laatste gedeelte van de YG05 en stopt waar de YG03 ophoudt en je kleurt het laatste stukje wit ook in met de YG03

 Als uiteindelijk alle bladeren zijn ingekleurd, dan is dit het resultaat

De kleuren die ik heb gebruikt voor de stam van de palmboom zijn: E34, E35, E37 en E39. Vervolgens heb ik de boomstam (en de andere afbeeldingen van deze creatie) op dezelfde manier ingekleurd als bovenstaand palmblad.

 Als de stam is ingekleurd is dit het resultaat en zie je dat er door deze manier van kleuren schaduwen zijn ontstaan. De bladeren zijn niet binnen de lijnen gekleurd omdat ik de palmboom toch uitgeknipt moet worden. 

Nadat ik alle afbeeldingen heb ingekleurd heb ik mijn figuren zo neergelegd totdat ik tevreden was. Ik heb een cirkel in het papier gestansd, de achtergrond die ik met de airbrush heb gemaakt erachter bevestigd en is het een kleurrijk geheel geworden.

Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren en tot de volgende keer.

Liefs,
Karen



Geen opmerkingen:

Een reactie posten