maandag 13 mei 2019

Art Journal Pagina: Love is a Flower




Hoi allemaal, vandaag mag ik jullie weer een nieuwe pagina in mijn A4 formaat art journal laten zien. Voor de pagina van vandaag heb ik als basis alleen maar mono prints, gemaakt met mijn GelliArts mono printing plate, gebruikt.




Stap 1:
Ik ben begonnen met het creëren van een heleboel prints met de GelliArts mono printing plate, GelliArts Acrylic Paints in de kleuren “Snowbound”, “Freshwater” en “Mixed Berries” en daarnaast ARA Acrylic Paint in “Goud Donker”. Ik heb een brayer gebruikt voor het uitrollen van de verf en stencils en foam stempels voor het creëren van patronen op de mono printing plate voordat ik de verf van de plate heb gelift met pagina’s uit mijn art journal of normaal printer papier.

Ik krijg de mooiste prints nadat ik ongeveer een half uur tot drie kwartier bezig ben geweest. Je hoeft tussendoor je plate ook niet telkens helemaal schoon te maken, als je dit juist niet doet krijg je onverwachts mooie resultaten.
Uiteindelijk heb ik gekozen voor één achtergrond met veel wit en goud en 6 vellen printer papier met veel turquoise/goud en rose/blauw. De rest kan ik bijvoorbeeld gebruiken voor een ander project.




Stap 2:
Vervolgens heb ik op mijn goud/wit pagina mijn quote aangebracht met een Molotow Blackliner (0.4).


Stap 3:
Op de gekleurde prints heb ik gestempeld met een Create a Smile stempelset (“Fun Flowers”) en met gebruik van Versafine “Onyx Black” ink. De blaadjes heb ik gestempeld op de turquoise/goud prints en de bloemen op de rose/blauwe prints.



Stap 4:
Vervolgens heb ik alle gestempelde afbeeldingen uitgeknipt en details aangebracht met een witte gel pen.



Stap 5:
Daarna heb ik een lay out gemaakt op de pagina, op een manier die mij aansprak en de bloemen bevestigd met één millimeter dik foam tape.



Stap 6:
Vervolgens heb ik de bladeren toegevoegd om het geheel af te maken!
Deze pagina is heel anders geworden dan mijn gebruikelijke stijl en daardoor, vind ik, extra leuk!

Een paar detail foto’s:




En dat was het weer voor vandaag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten