woensdag 1 januari 2020

Een bloem met Daniël Smith Watercolors

Hallo allemaal!
Welkom in een nieuwjaar! Dat het maar een mooi en creatief jaar voor jullie mag worden!

Ik ben weer heerlijk bezig geweest met Daniël Smith watercolors.
Hieronder laat ik jullie in een aantal stappen hoe ik deze kaart heb gemaakt.


Eerst heb ik een stukje aquarel papier (310 grams) op mijn werkmat geplakt met wat washitape.


Met potlood teken ik een bloem op het papier. Ik hou de lijnen heel vaag, zodat je ze na het inkleuren niet meer ziet.


Bij sommige vlakken werk ik met de nat-in-nat techniek, dan maak ik eerst het papier iets nat voordat ik het kleur geef. Andere delen geef ik direct kleur. Een kwestie van lekker spelen met kleur, en op gevoel werken, loslaten.


Ik begin bij het hart van de bloem. Deze geef ik kleur met DS Yellow Gold en DS Quin. Gold.


Daar overheen gebruik ik de kleuren DS Pyrrol Red en DS Quin. Burnt Orange. Dit hoeft niet te precies, lekker op je gevoel.


Als ik het hart van de bloem heb staan, dek ik een deel van mijn werk even af, zodat ik wat spetters over het hart van de bloem kan tikken. Ik maak de kwast dan nat met een kleur en tik er dan op vlak boven mijn werk.


Zo ontstaan er mooie spetters.
Ik meng wat DS Phthalo Blue en DS Sap Green en met veel water kleur ik dan de bladeren in. Ik speel wat met de kleuren, en wissel de hoeveelheid water af. 
Speel gerust met kleur en water.


Voor de achtergrond meng ik de kleuren DS Hookers Green en DS Neutral Tint. 
Daar waar de bladeren elkaar raken maak ik het donkerder, en lichter naar de rand van de kaart. 
Ook spetter ik nog wat over de hele kaart voordat ik de washitape er weer af haal.


En dan is dit het eindresultaat. De kaart heeft nu een mooi wit randje. 
Er zou ook nog een tekst bij gestempeld kunnen worden. Dit doe ik pas als ik weet wat de bestemming gaat worden.

Veel plezier met het werken met deze fijne Daniël Smith Watercolors en tot de volgende keer!




1 opmerking: